nuffnage iklan

syu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, October 20

sape saye?

hye.....
kamu kenal saye x?
hmmm...
saye ni kan...
anak kepada sepasang suami isteri yang amat menyayangi antara satu sama lain..
saye ni seorang anak, seorang kakak, seorang adik, seorang kawan, seorang sahabat...
seorang gadis, seorang yang degil, bermulut busuk, gemuk dan macam2 lagi...
ade yang cakap saye comel,...
ade yang cakap saye gemuk,
ade yang cakap saye cantik,..
ade yang cakap saye biasa je...
ade yang cakap saye da kurus...
ade yang cakap saye makin gumuk!
ade yang cakap saye baik,
ade kata saye buta...
ade kata saye derhaka,
ade kata saya jahat...
ade gak yang kate saye player...
ade ckp saye x menghargai....
ade yang kata lain...
hmmm....
tapi siapa saya x siapa yang benar2 tahu...
nama di beri siti nursyuhaiba ghazali
saye berasal dari ibu dan bapa saye dengan izin ALLAH swt...
saya berusia hampir berdekat...
saye mungkin katik, mungkin tinggi,
saye mungkin cantik, mungkin huduh...
saye mungkin baik, mungkin jahat....
saye mungkin ape sahaja yang mungkin kalian sangkakan....
ye....
orang selalu kata, beauty lies on the eyes of the beholder...
tapi kan....
bukan kecantikan saja yang subjektive...
kalau nak di ikutkan...
almost every inch of your life, physically and mentally
are judge differently by different people....
yee.......
semua orang akan memandang seseorang itu dari perspektif yang berbeze...
contohnye....
pada pandangan seorang dari rakan saye,
saye seorang yang playgirl....
sebab saye ade banyak kawan lelaki....
tapi di satu sudut lain....
yang dilihat oleh orang lain, saye seorang yang peramah dan tidak memilih kawan...
kan berbeze tu....
next example...
pade orang yang bersaiz lebih besar dari saya, mereka akan memandang saye kecil...
tetapi, bagi orang kurus, akan memandang saye  besar,.,,,
lebih kurang cam tu lah....
~ jadi... ape moral nye saye tulis bende ni nak kasi korang bace???
heee...
muralnye.... eh salah! mural tu seni....
moral  nye....
jangan la terima sesuatu perspektif pandangan org lain sebelum kita mengalaminya...
jgn sebb si minah kata kodok jahat,
kau pon kate kodok jahat...
kodok mungkin jahat pada minah....
tapi x pada kau...
jadi, kau x leh kata kodok jahat!
jadinyeeee~~~
jangan lah mengambil sesuatu perkataan dari seseorang itu
seperti kamu telah mengalaminye...
dan...ape yang aku membebel ni???
aku pon kian lost...
tapi ape yang aku nak cite sebenarnye....
jangan anggap aku seperti ape yang mereke kata selagi kau tak tahu aku....
jangan nak mengata aku belakang2 sebab kau tak kenal aku...
jangan cuba nak menuding jari arah aku andai aku kurang betul..
sebab kau tak kenal aku...
jangan pandang aku murah kerne ramai kawan lelaki...
sebab kau tak kenal aku...
jangan pendang aku tak laku sebab aku lepak ngan dak pompuan je...
sebab kau tak kenal aku...
jangan kata aku perampas sebab msg ngan boypy orang....
sebab kau tak kenal aku....
conclusion nye....
jangan korang pernah judge aku sebab kau orang x pernah kenal aku.....






enjoy~~ love this song!

4 comments:

Ain Atika Zailani said...

huuu..betul x boleh nak main judge je..kadang2 benda tu tak sahih...so kene berhati2 menilai org...kaau salah menilai nanti silap2 kite yang malu.

ayiehulk said...

hahahha! kan... tapi tu lah lumrah manusia... asyik je nak kate kite salah... kuman di seberang lautan dia nampak... gajah di depan mata di x nampak... rabun dekat agaknya....heee~ ;)

Imran nyambek said...

kasik humban je dalam parit.hak2

ayiehulk said...

hahahah!kalau lah buleh... tapi anak orang kn... x bek taw buat cam tu... :)

iklan nuffnage

becinta