nuffnage iklan

syu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, May 1

love is in the air people!

ah yeah...
i found a song in a blog that i follow...
you can just click..click on the link above....(blog)
okeh...
aku bukan nak cerita pasal blog tu punya cerita...
tapi aku nak cerita pasal lagu yang aku jumpe di situ...
train - marry me^^
wow...
sape tak nak kawin kan....
aku pon nak jugak... 
tapi saye mude lagi..
same dengan....
lambat lagi kot.... ngeeee ^^
okayh2...
aku akan bagi korang baca satu kisah ni...
dan ini merupakan kisah aku yang tersendiri...
pada yang empunya diri,
which is the guy...
i am sorry if lah kan kau terasa...
but to be honest...
i already try to move one right here...
so no worries...
kau tak kan di ganggu aku...
and ya! i will move on and forget about the feelings u know?

okay... kisah nye bermula...
one day, aku and kawan2 aku makan2 di satu kedai yang
agak selalu budak2 hostel aku lepak...^^
kitorang mase tu gathering kawan2 baru...
geng pompuan jumpe geng lelaki...
ececcece...
macam becinte pulak kan...
ngeee...
then aku pon lepak2 lah dengan mereka sambil makan2...
memang seronok...
salah seorang dari kawan aku
ada kawan kat hostel kami...
budak tu senior tapi dok hostel lagi...
so, aku pon buat tak taw lah...
mase first time budak tu datang,
aku macam tak pandang pon kat die...
motif aku nak pandang2 kan?
but as time past by,
aku pon selalu la jumpe die...
sebabnya?
setiap kali aku pergi lepak ngan kawan aku sorang ni, mesti dia yang ada...
hurm...
bia la aku panggil kawan aku tu A
dan si dia B
kawan aku yang girl pulak C
dalam lepak2 ramai2,
satu hari si A ni usik2 aku dengan si B,
aku masa tu tak feeling pon kat die...
jadi dengan muke tempe nye aku pandang tak berperasaan...
aku bajet die sebenarnya main2...
so aku buat tak tau...
sampai lah suatu saat,
bila hati aku mula berdetik untuk suka kat dia...
memang spark tu hebat gila,
aku suka curi2 pandang dia....
tapi aku tak lah bagi tau kat dia yang 
aku suka dia...
tapi satu hari,
si A ni mengusik aku dengan orang lain..
tapi aku buat tak tau...
and suddenly,
aku ter cakap,
A, aku suka kat B lah!
tergamam lah sementara....
heee....
tapi masa tu kitorang gelak2 pelek je...
ngeee....
bila waktu berlalu...
budak tu buat tak layan kat aku...
aku mula rasa yang dia tu (si B)
seorang manusia yang pilih rupa...
dia tu tak senonoh...
main2...
dan macam2 lagi lah aku gosip2 kutuk kat dia... ^^
ngeee...
tak senonoh kan...
but then,
satu hari, 
aku, A, dan C lepak bersama2...
A pon mula lah buka cerita....
dia, (A)
bercerita dari A sampai Z pasal si B
mungkin sebab tak tahan melihat perangai aku 
yang muncung memanjang kot...
hahahaha^^ redha je la...
setelah aku amati ceritera nye,
B tu tak lah seteruk yang aku sangka...
dia pernah menyukai aku...
(tu yang A katakan)
yang di usik2 masa tu bukan mainan...
tapi bila aku buat muka tempe...
dia, (si B) paham yang aku tak terima...
hmm...
jadi dia kawan2 je la ngan aku...
smpai saat aku pula suka kat dia,
hati dia dah tertutup untuk aku...
mula2 aku macam nak terus..
stay suka dia...
ceh...
macam setia kan...
tiba-tiba,
masa tu petang,
dia buat in relationship dengan ****
memang aku terkejut lah...
aku diam lagi....
aku buat tak tahu je...
aku terus berharap...
sampai lah satu saat aku ternampak komen2 
antara dia dan kawan dia...
mak dia da tahu pasal girl tu...
dan akhir nya...
saat tu, aku terus decide tuk move on...

okay... kenapa aku cerita pasal cerita cinta 
tak kesampaian ni??
kenapa?kenapa??
ape yang aku nak sampaikan ialah...
ce korang tengok vid ni...


dengar tak... 
masa temu ramah tu 
macam2 cerita cinta ada...
tapi in the end...
ada satu yang diaorang cakap...
'i mean thay say everything is about timing"
got that??
antara aku dan si jejaka B tak de timing...
nak ayat lagi best,
timing ni adalah jodoh yang di tetap kan...
jodoh.. ye aku x de jodoh dengan dia..
kami menyukai antara satu sama lain...
tapi di waktu yang berbeza...
saat salah satu hati tertutup...
baru lah satu tu terbuka...
hingga satu saat ke dua nya terluka...
dan akhirnya...
hanya satu jalan yang indah...
ku terus kan perjalanan...
ku abdikan memori...
antara kau aku dan waktu....
moga kau temui serpihan kau yang hilang...
moga aku menjadi serpihan yang hilang dari dia yang tepat untukku...

last but not least...
enjoy the lyrics of marry me from train~ ^^

Forever can never be long enough for me
Feel like I've had long enough with you
Forget the world now we won't let them see
But there's one thing left to do

Now that the weight has lifted
Love has surely shifted my way
Marry Me
Today and every day
Marry Me
If I ever get the nerve to say
Hello in this cafe
Say you will
Mm-hmm
Say you will
Mm-hmm

Together can never be close enough for me
Feel like I am close enough to you
You wear white and I'll wear out the words I love you
And you're beautiful
Now that the wait is over
And love and has finally shown her my way
Marry me
Today and every day
Marry me
If I ever get the nerve to say hello in this cafe
Say you will
Mm-hmm
Say you will
Mm-hmm

Promise me
You'll always be
Happy by my side
I promise to
Sing to you
When all the music dies

And marry me
Today and everyday
Marry me
If I ever get the nerve to say hello in this cafe
Say you will
Mm-hmm
Say you will
Marry me
Mm-hmm


love is like coffee...
its nice and warm...
its calming...
its addictive...
too much may harm you...
but you just dont care...
too sweet will harm you..
too bitter will keep suffer you..
the balance of sweet and bitter..
is just so addictive...
just like love....
it have that sweet and bitter times...
it warm and calm...
but too many of it u'll get drunk and blind....
                                               =syuhaiba ghazali=

No comments:

iklan nuffnage

becinta