nuffnage iklan

syu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, May 1

coklat hidup dan cinta (part 7)

assalamualaikum.......
hihi^^
first, mestilah nak cakap thanks.... 
sangat3....
sebab, korang baca blog aku...
memang ni la tujuan nya aku tulis blog kan?
bagi korang bace.... ngeee....
okehlah...
xmo babel panjang2...korang enjoy episode 7
drama blog aku...ngeee....
yang nak baca episode2 lepas...
just click2 down there^^


********************

kringggg!!!!!!!
bunyi jam loceng menjerit memecahkan suasana sepi
bilik adi, amy dan tira...
dalam pisat2 amy bangun dan mematikan loceng
yang aktif menjerit...
amy lantas terus bingkas,
bangun melangkah lemah ke tandas...
pili air dibuka,
kesejukan air menyegarkan mata amy yang tadi terasa berat....
"aahhhh~~"
amy mengeluh puas dengan kesegaran yang di rasa...
usai mandi, amy mengejutkan adi dan tira...

pagi itu, mereka tiada kelas...
"korang, aku pergi jog sensorg okeh!"
amy memberi tahu adi dan tira yang masih
separuh sedar...
amy yang sudah siap, bergegas mengambil
kasut jogging nya dan berlalu...

******************

suasana di taman pagi itu tenang...
amy menikmati keindahan alam di pagi hari itu...
tiba-tiba amy mendengar seperti ada
detakkan tapak kaki di belakang nya...
hati amy mulai berdebar..
apakah mimpi nya tentang faiz datang membalas dendam
menjadi kenyataan??
amy mulai melajukan gerakan kaki...
dia yang se awalnya berlari anak kini
berlari seumpama peserta lari pecut 100m...
tibe2, tanpa di sangka, amy terpijak seketul batu...
"bummm!!!!"
terguling amy terjatuh...
hanya tuhan yang tahu kesakitan nya...
kaki amy terseliuh...
malah bukan itu saja, dahi amy pula tersembam ke tanah...
amy yang terjatuh hanya mampu mengalir kan air mata...
tak dapat dia tahan lagi...
mana tidak nya, da lah hati duk dupdapdupdap ketakutan,
kaki terseliuh, kepala luka jatuh tersembam...
air mata terus bercucuran...
amy pasrah dengan apa yang bakalan terjadi...

"awak...awak ok?"
suara itu seakan tidak begitu di cam oleh amy...
amy mendingak...
rupa-rupanya zarul yang berada di depan amy...
amy terus mengalir kan air mata dan tersedu sedan...
namun, dalam hatinya, amy berasa lega...
"awak ok tak ni? sakit kat mana?"
zarul terus bertanya kepada amy...
amy hanya menganggukkan kepala...
tak mampu dia bersuara...

tanpa di sangka, zarul merangkul amy dan meletakkan
dia di bangku berdekatan...
"kenapa awak tiba-tiba lari laju tadi?"
tanya zarul...
amy hanya menggeleng kan kepala...
"tu la, lain kali, nak pecut pon, pandang2 la kat bwh sikit.."
zarul terus berbicara sambil memandang tepat ke mata amy...
amy tak berkata apa-apa selain tersedu sedan menahan sakit....
"tengok tu, kaki awak da bengkak da tu.,... terseliuh teruk ni...
saya hantar awak balik ok?"
zarul terus mengomel pada amy smbil di kesat darah2 luka di dahi amy...
"nanti saya bawak awak pergi klinik.. nnt, suruh dr cuci
luka awak ni... klau tidak parut nnt.."
zarul terus membebel...
amy hanya mengangguk, namun sedu sedan nya sudah berakhir...
"okeh, jom kite balik..naik kerete saye ye..."
zarul terus bercakap...
amy mengangguk dan cuba untuk bangun...
namun, belum sempat amy melangkah, zarul merangkul nya...
"jangan nak ngade2 awak nak jalan...tambah bengkak pulak nnt...
bia saye je yang dukung awak hari ni..."
zarul terus berkata-kata....
amy hanya terdiam...

*********************

"okeh, nanti ambil ubat kat depan...
kaki ni, selalu pakai bandage la ye...
seminggu dua elok lah... jangan makan makanan
macam telur, udang dan makanan lain yang gatal2...
nanti luka tu berparut...
nanti saya akan bagi ubat sapu, adek saou ubat tu 3 kali sehari..
lepas tu makan antibiotik sekali...takut ada jangkitan kuman.."
doktor menerang kan panjang lebar...
amy sekali lagi hanya mengangguk...

amy lantas bangun dan berjalan perlahan sambil di papah zarul..
setelah keluar daribilik doktor, amy terus di dudukkan ke kerusi menunggu..
zarul terus ke kaunter dan mengambil ubat untuk amy...
usai sudah urusan di klinik,
zarul dtg ke amy dan memapah amy ke kereta...

**********************

"zarul..."
amy memanggil zarul lembut...
"hmm?"
zarul memandang tepat ke mata amy....
hati amy yang sedari tadi tenang tiba-tiba berkocak kencang..
"er..terima kasih...sebab tolong saya..."
amy menjawab dengan gugup..
zarul hanya tersenyum dan mencubit pipi amy....
kereta nya di pandu meluncur di jalan raya yang mulai sesak....
"kite pergi sarapan eh?"
tiba2 terpacul soalan dari mulut zarul...
"sarapan? kat mana?"
amy bersoal kembali...
"nak ke tak nak?"
zarul menjawab dengan soalan kembali...
amy hanya mengangguk...
zarul terus tersenyum....

*********************

kereta zarul mula memasuki taman perumahan...
hati amy mulai gugup...
adakah apa yang pernah di lakukan faiz, akan di ulangi zarul...
amy hanya mampu memohon pada tuhan agar kenangan lama tidak berulang....
zarul memasuki selekoh sebelah kiri dan membelok masuk ke
perkarangan sebuah rumah yang agak besar...
ya.... rumah itu kelihatan seperti mahligai....
tiba-tiba keluar seorang wanita tua....
zarul tersenyum gembira melihat wanita itu....
amy hanya terpinga-pinga....

turun dari kereta, zarul mendapatkan wanita tua itu...
dipeluk dan cium nya wanita itu...
amy hanya berdiri menyandar pada pintu....
"nek, hari ni rul bwk kawan... ni amy..."
zarul memperkenalkan amy pada wanita tua itu...
amy cuba untuk berjalan....
namun, dalam amy cuba untuk mendapatkan wanita tersebut
amy jatuh terjelepuk....
kaki amy masih belum membenarkan dia berjalan sendiri...
zarul yang tadi hanya melekat pada neneknya,
terus berlari mendapat kan amy...

pagi itu, amy bersarapan di rumah neneknya zarul....
usai bersarapan, amy berborak-borak dengan nenek zarul...
"troot..troot..troot..."
talifon amy tiba2 berbunyi...
"amy! ko jogging ke buat kasut jogging??mane ko??"
tira meng'sms' amy....
amy hanya tersenyum...
"nek, amy balik dulu ye... kwan amy
da rsau kan amy ni..."
amy memohon balik dari nenek zarul...
nenek zarul hanya mengangguk...

*********************

"nenek saya macam suka je kat awak..."
zarul tiba2 memecah kesunyian suasa dlm kereta...
amy hanya tersenyum...
sampai di depan hostel, amy terus mengucapkan terima kasih
dan keluar...
namun, belum sempat amy melangkah kan kaki ke luar...
zarul mendapat kan tangan amy....
amy kembali terduduk...
"awak...saye minta maaf...memang cara saya ni
tak gentle lansung.... saya tahu...
tapi...
boleh tak kalau saya nak num tel awak?"
amy terpinga2...
"kringgg3"
talifon amy berbunyi lagi...
amy melepas kan tangan nya dari zarul...
"hello, tira, aku kat depan hostel da ni... tlg aku ble tak??"
"tolong ape pomnpuan?"
"turun bwah ni jemput aku...please....."
talian di putuskan....
amy duduk diam di dlm kereta zarul...
todak di jwabnyapermintaan zarul...
tiba2...
"tok..tok..tok..."
tingkap kereta zarul di ketuk...
"lah, ko ngan die...."
amy tersenyum lantas keluar...
tangan nya melambai ke arah zarul...
zarul hanya mengangguk...
"jom, bwak aku balik bilik..."
amy mengajak tira...
"weh! kaki ko knape??"
tira terkejut melihat...
namun tetap jua dia membantu kwan nye itu....

**************************

sambungan...akan datang....
adakah amy terima zarul?
adakah niat zarul betul?
mane hilang nya faiz???
tunggu~

iklan nuffnage

becinta