nuffnage iklan

syu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, April 28

coklat hidup dan cinta (part 6)

first of all, aku nak cakap...
assalamualaikum....
hampir saja aku terlupa akan drama blog aku ni...
hampir2 juga tekubur...
heheh^^
tapi nasib la member aku ingat kan aku....
aku sebenarnye nak minta maaf sebab x update2 cerite nye...
almaklumlah..cerita ni dibuat adaptasi banyak...
bila ada di antara perkara yang di adaptasi tak berkekalan,
aku pon cam hilang idea...ades...
tapi tak pe... setelah sekian lama aku menulis, idea datang balik...
umpama Tora datang lagi ^^
heee....
pada se sape yang berminat nak baca balik episode lpas2
just klik2 kat bawah....

dan ni lah sambungan choc-choc sekalian.....

******************************

bila cinta terlalu dicari, hati dan minda mulai buta...
kealpaan tentang kekhilafan masa silam mula terpadam...
kesilapan mula menjengah......
moga cinta terabdi dapat menerangi kegelapan jahilliah....

******************
amy....
setelah sekian lama....
akhirnya, dengan takdir tuhan dia berjumpa lagi
dengan seorang lelaki yang ingin dan tegar mengetuk
pintu hati nya.....
amy masih ego....
di cekal kan hati terus menutup hati untuk 
dia, dia dan dia yang bergelar lelaki....

***************
petang itu,
adi dan tira menemani amy berjogging di taman perumahan berdekatan...
sedang bejogging, tibe2 dua orang lelaki yang turut berjogging 
menerpa mereka bertiga....

"pin..pin....""hahhahahhahah!'
salah seorang dari mereka menerjah amy dan rakan2...
terjelepuk amy terjatuh kerana terkejut....
tanpa disangka rupanya zarul dan yot yang mesergah mereka...
zarul yang serba salah pantas membantu amy yang terjatuh...
"erk.. terima kasih.....tapi...."
amy mengucapkan terima kasih kepada zarul....
namun zarul tertanya2 apakah makna nya tapi di situ....
"gedebuk!!!!!"
perut zarul di tumbuk amy...
"arghhh!!!"
zarul yang menahan sakit mula mengerang....
"macam ni ke nak cakap terima kasih????!!!"
zarul meninggikan suara pada amy...
amy hanya tersenyum sinis....
"terima kasih sebab tolong aku bangun....
tapi kau rasa tadi tu sebab buat aku jatuh...
adil la tu kan?"
amy terus berlalu bersama tira...
setelah berjalan selama lima minit tira dan amy terhenti seketika...
"asal aku rasa macam tak cukup ni ek?"
tiba2 tira bersuara...
"adi!!!"
amy sedikit terjerit....
amy dan tira terus patah balik....
"hahahhahah!!!! ape la korang ni...
marah sampai tertinggal member kat blakang..."
adi terbahak2 melihat telatah amy dan tira yang cuak seketika....
yot dan zarul hanya tersenyum...
amy hanya mampu tersenyum melihat gelagat adi...
tidak sampai hatinya ingin memarah adi yang kelihatan
gembira berkenalan dengan yot...

"korang, kenal kan... ni yot.... aku kenal budak ni masa time
lecture maths suoh aku dtg kat fakulti...
kebetulan dia sama fakulti ngan aku...
bdk mechy... ^^  heee.....
kenal2 la ek.... diorang tak jahat lah... "
terang adi yang kelihatan sememangnya rapat dengan yot...
amy hanya mampu tersenyum....
tira yang tadi termengah-mengah merisaukan adi mula
mendapatkan adi....
mereka berlari lari anak sambil bergurau senda....
yot turut mengusik sama....
amy hanya melihat dari kajuhan....
"aku terlalu matang untuk berkelakuan terlalu naif macam tu....'
dengus hati amy....

tanpa di sedari, zarul hanya memerhati amy yang asyik mengelamun....
"awak mmg suka mengelamun ek?
selalu jugak saya nampak awak mengelamun...."
ujar zarul...
"huh??"
amy terpinga-pinga mendengar kata zarul...
"saya zarul...harap kita boleh jadi kawan...saya
tak tahu sebenarnya macam mana nak ajak awak
kawan dengan saya....sebab tu la saya macam selalu
sangat kacau awak..."
zarul terus menyatakan hasrat hati yang sebenarnya...
amy bagaikan terpukau seketika....
lelaki yang berperangai kanak-kanak yang selama ini
mengganggu dia, tiba-tiba berubah menjadi
seorang yang sangat matang...
hati amy yang keras sebentar tadi sedikit mengendur....
amy tersenyum menandakan dia sudi untuk berkawan dengan zarul...
mereka berjabat tangan tanda berdamai...



lataran berjabat tangan amy mulai tertawa...
"hahah!"
"kenapa?? ape yang lawak?"
zarul bertanya lantas melepaskan tangan amy....
"bukan apa... selalu masa kanak-kanak
kalau nak berbaik ngan kawan lepas gaduh
salam tangan....
macam balik ke zaman kegemilangan tok naning pulak..."
jawab amy mesra...
"hihi...kan... awak ni pelik lah....
bila awak terima saya sebagai kawan,
kenapa awak macam berubah ek?
mesre je....padahal,
tak sampai 15 minit tadi awak pukul saya kan..."
tanya zarul sedikit bergurau....
"heheh... tu salah awak... bukan saya..."
jawab amy  ringkas....
"ouh, macam tu eh?kalau saya buat cam ni, macam mana?"
zarul lantas terus mencubit pipi amy keras.....
"sakit lah!"
amy meninggi suara sikit...namun tak pula dia kelihatan marah....
hendak dipukulnya zarul,namun sempat pula zarul lari...
maka berkejaran lah mereka seperti kanak-kanak....

**********************

malam itu hujan lebat....
namun keadaan hujan seakan damai...
tiada guruh mahupun petir...
hanya hujan yang mendesir kuat....
angin agak kencang....
amy membuka tingkap luas.....
di nikmatinya keindahan alam yang tuhan ciptakan....
matanya terpejam seketika...
minda amy tiba-tiba melayang terkenang kenangan
petang tadi.....
tersenyum amy tiba-tiba....
terkadang dia tertawa kecil....
entah bila kali terakhir amy berasa bahagi bergitu....
mungkin tak semua lelaki di dunia ni seburuk rizal dan faiz....

******************

hati amy da mula lembut?
amy da tak benci kat lelaki?
amy terima ke kalau zarul menyuntingnya untuk berpacaran?
adakah zarul akan dapat menerima keadaan amy?
dapat ke die terima kekhilafan amy masa dulu?
amy terus terang ke pulak tentang kisah hitamnya
kalau hatinya menerima zarul???
adakah zarul dan amy akan jadi macam
dalam lagu carta hati nyanyian najwalatif??
ape2 pon korang tunggu lah ek^^

akan di sambung ke choc 7 tak lame lagi..... >.<
lastly, assalamualaikum dari aku buat pembaca semua...
buhbye^^
dont forget to comment^^

and enjoy this  =)

iklan nuffnage

becinta