nuffnage iklan

syu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, April 13

bila persahabatan itu adalah lebih indah

kadang kala aku bagaikan terlalu taksub mencari cinta...
kadang kala, aku terlalu mahu kan cinta sehingga sering mengabaikan yang lain..
kadang kala aku terlalu kejam untuk mendapatkan cinta...
kadang kala aku terlalu alpa kerana cinta...
aku , kamu,  dia, dan mereka...
apakah terlalu penting cinta itu sehingga kita mengabdikan nya walau di mane saja..
ya,
aku terlalu mengabdikan nya...
namun cinta yang aku dambarkan  hanya memberi kelukaan....
akhirnya aku mulai sedar...
ape yang membahagiakan aku bukan lah cinta yang palsu itu..
apa yang aku inginkan bukan lah cinta yang kita cipta itu...
cinta itu tak mungkin seasli cinta pada yang esa...
tak mungkin semurni cinta pada Muhammad s.a.w..
tak mungkin setabah cinta ibu kepada anak...
tak mungkin sekental cinta ayah kepada warisnya..
jadi,
mengapa kita taksub mencari cinta hasil bisikan syaitan ini...
ya...
setelah sekian lama,
aku mulai menyedari....
bukan cinta yang membahagiakan aku...
bukan nafsu yang menyenangkan hati ku...
bukan kau dan kau dan kau yang kacak yang menggembirakan aku....
tetapi..
dia, dia dan dia...
dia yang berada dengan ku dikala sedih ,
dia yang menemaniku di saat keluarga jauh di pandangan..
dia yang ada dengan ku di saat aku perlu teman,
dia yang menasihati aku agar terus mengingati yang maha esa..
dia lah yang aku kenali dengan panggilan sahabat...
ye,
mungkin ini lah yang terbaik...
kerana kau sahabat,
aku meredhai segalanya...
kerana kau bukan hanya kekasih hati,
tapi juga shabat sejati,
aku menghargai mu...
kerana kau sahabat,
aku menjadi diri ku yang tersendiri...
terima kasih kerana menerima aku sebagai sahabat....

No comments:

iklan nuffnage

becinta