nuffnage iklan

syu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, February 15

buat baik berpade2.....

okies...
....as'salamualaikum....
first2 skali aku nak cakap...
selamat menyambut maulidur rasul...
marilah kita bersame2 bersalawat ke atas nabi junjungan
NABI MUHAMMAD s.a.w.

kkk...
so, memandangkan hari ni ade lah hari yang bermulia,
aku pon buat la posting psl berbuat baik...
ahad yang lepas,
aku dan kawan2 yang lain,
telah menyertai satu acara membantu org banjir...
kes nye di sini bukan nak cerite pasal kes
kencing tikus, taun, dan len2...
tapi aku nak menyemat kan kenangan 
dan pengalaman berharga tu
dan sharing2 ngn teman2 blogger...
knape tajuk cam nak tnjuk bek??
mne de...
aku tak tunjuk bek lah...
aku mmg baek pe???
kekkek
sebenarnye..
ade jugak rakan blogger len yang trut menyertai aktiviti ni
iaitu,
juz clic to view his blog,
hurm...

next...
lokasi kami ade lah di sri medan...
dan bagi group aku,
kami membersihkan kawasan masjid di parit jayus,
perjalanan memang agak lame dari parit raje..
al maklumlah kan...
nek bas je...
hihihi
sampai di pusat belia, kami di bahagi2 kepada 4 kumpulan...
jadi kumpulan yg awalnye tadi hanya dari kolej kdiaman,
telah pula berjumpa dgn bdk2 sispa yang tak kami kenali..
dan dapat kawan baru.. ^_^
(ape melalut ni! =..=")
ok, back to d story...
sampai parit jayus punye msjid, kami turun..
keadaan majid tue tak truk pun...
sebab kedudukan nye agak tinggi kot....

setelah habis gotong royong bersihkan masjid, 
kitong pergi ke dewan badminton yang menjadi tempat
penempatan sementara bagi mangsa banjir...
mmg kesian lah...
kitorg yang baru stengan jam duduk da berpeluh2...
depa?? mesti sakit gile rase nye en...
hurm...

pape pon, alhamdulillah da balik kerumah masing2...
(rasenye la..)
dan selesai makan,(masakan dyorg sdap!)
kami balik ke masjid...
usai solat dan rehat,
kami memulakan ops ke dua...
iaitu, 
pergi ke rumah org2 kampung dan 
bercerita mengenai kencing kucing
mase tue aku amek gambar je
aku tak taw pe un psk kencing kucing kot..
thnx to kak ayu!
>..<
macam2 ragam lah adekan...
kanak2 pon ade...
tanya mak mane?
"rewang!"
simple je jawab...
dlm hati ktorg
"pergh~~~ lpas bajir tros buat kerje kawin??"
tapi...
well, da jdoh kan...

selesai jumpe2 tue kami pon bertolak pulang...
ape yang aku dapat dari aktiviti ni?
aku dapat pengalaman,
kenalan baru,
kenangan yang indah,
dan mengenal erti kehidupan...
tak semestinye kita sentiasa di atas...
kadang2 tingkat empat pon ble kne banjir taw!

lastly, enjoy the picxa!














































2 comments:

Fifi Hanie said...

aammmmboi! RAJINNYE! (:

named syuhaiba @ ayie said...

da banyak dose... kene plak gain pahala... baru stable.. ekekekke... >.<

iklan nuffnage

becinta