nuffnage iklan

syu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, January 20

coklat hidup dan cinta (part 3)

ini lah waktunye aku nak berjiwang gaban!!!!!
btw, klu tak bace lagi part 1 dan part 2
klik kat sini yew.. >.<
*********************************************************

tut...tut.....
talifon amy berbunyi...
berlari amy mendapatkan talifon bimbit nye...
tira dan adi hanya memandang pelik...
"eh tira... amy tue msg ngn siapa? stahu aku, lps rizal break ngn die, die x msg sape2"
bisik adi pada tira...
"entah la.. aku pon x sure... ade org baru kowt...truje je jwb..hahaha"
tira turut menjawab dng nada halus...

"huit! amy, aku nak tanya ni... "
tira memulakan ops korek rahsia...
"tanya ape?"
jawab amy dengan nada ceria..
"ko msg2 tue,ngn sape? rizal ke?"
tanya tira lagi...
adi di sebelah hanya mengangguk tanda stuju dngn soalan tira
"aku msg dengan faiz.. budak yang tolong aku mse kne kjar anjing tue..."
jawab amy di ikuti dengan senyuman meleret...

********************************************************

troot...troot...
"hye awak.... jom jalan2 ngn saye nak?"
amy hanya tersenyum membaca sms yang di hantar faiz...
namun, tidak pula amy balas...
sudah dua minggu die tidak membals msg faiz..
bukan die tidak mahu, tapi tiada kredit...

tbe2 lagu aril, menatap matamu berbunyi...
faiz menalifon amy...
berdebar-debar hati amy ingin menjawab panggilan faiz itu...

"urm... hello.."amy,
"hello, awak tengah buat ape tue?'
"saye tengah duduk2 je ni awak..."
"kenape awak tak balas msg saye ek?"
"saye bukan tak mau balas, tak de kredit awak..."
"ouh.. nape awak tak cakap?"
"hihhhihi... nape awak call saye ni?"
"saye, faiz zulkarnain, nak ajak amy nia, pergi berjalan-jalan.. ble tak?"
"boleh2.. tapi sume awak support.. hihhih"
"okeh, saye datang jemput awak malam ni.."
"okeh... saye tunggu depan hostel ye... "

amy trus meninggal kan talifon nye dan bersiap-siap...
"eh, kenape pulak aku nak bersiap-siap sakan ni??"
amy tertanya-tanya pada diri sendiri...
ah, biar la...
hihihihih....

******************************************************

"syg,..... tolong la... b rayu... jgn tinggal kan b..."
faiz merayu....
"tolong la... ko boleh tak paham ape aku cakap?
aku da tak mau ko.. paham la siket weh!"
lina membentak faiz....
"awak, please... saye rayu kat awak...
awak jangan lah tinggal kan saye..."
faiz terus merayu lina...
"heh! ko ni bengap ke ape? tak paham2 ke?
memang dasar palat la ko ni! taw tak??"
lina terus menengking faiz...
"tapi ape salah saye awak nak tinggal kan saye?"
faiz trus mengasak lina dengan persoalan...
faiz tidak mahu kehilagan lina...
"heh.. ko ni... mak bapak aku tak suke ko! paham tak??"
lina terus memarahi faiz...
"da la! aku tak mo dengar pape lagi dari ko! bla r!"
tambah lina...
lantas, lina terus meletak kan ganggang talifon....


"sampai hati dye... ape salah aku? aku korban kan segala nye untuk dye"
faiz termenung sendirian...
"ah....
baik aku pergi carik betine buat geli-geli...
pompuan ni memang tak gune...
aku da tak buat pape kat dye, dye buat taik plak...
baik aku tak payah jage klu cam ni.."
faiz mengeluh....

**********************************************

troot...troot....
"hye awak... da siap blum? saye da otw g hostel awk ni.."
faiz meng'sms' amy...
"da awak...saye tgu kat dpn ni taw.."
amy membalas pantas...
hatinye berdebar-debar...

pin...pin....
faiz dtg bersame motor suzuki hayabusa nye...
setelah memberhentikan motornye didepan amy,
faiz menghulurkan topi keledarnye kepada  amy..
amy hanya tersenyum tanda terime kasih...

mereka pantas menyusuri jalan raya setelah amy sedia..
pada awalnya faiz membawa amy pusing-pusing sekitar johor bharu
setelah puas berjalan-jalan, faiz memberhentikan motornye di sbuah kdai makan..

"jom makan....."
ajak faiz ceria...
amy hanya tersenyum dan mengangguk tanda ok!
setelah makan faiz mengajak amy berjalan-jalan lagi...
amy hanya menurut..
setelah penat ronda-ronda faiz memberhentikan motornya..
di sebuah taman, amy seakan terpukau...
taman itu cantik..
"kite kat mane ni awak?"
tanya amy ingin tahu...
"ni taman private... family saye punye..
kite jalan2 nak?"
faiz menerangkan kepada amy sambil menghulurkan tangan pada amy..
amy menyambut tangan faiz ceria..
mereka berlari-lari...
tiba2 amy terasa seperti dalam film hindustan...

"awak, penatlah... jom duduk kat sini nak? bawah pokok ni sjuk.."
ajak faiz...
amy masih hanya mengangguk
"kte duduk kat buaian ni sme2 ek?"
pelawa faiz...
"ok... tapi awak jgan tangan cam ketam.."
usik amy..
"ala... saye x wat tak senonoh nye kat awak.."
jawab faiz yakin...



angin petang itu sepoi2...
tbe2 amy merasakan keadaan petang itu sangat romantik..
amy merasakan sesuatu yang hangat di sebelahnya..
amy menoleh dan dia seakan tidak dapat bergerak...
faiz mengucup amy...
amy cuba untuk bangun...
namun dia tidak dapat melakukan nye...
faiz menggenggam tangan amy...
setelah beberape minit amy bergelut dia terjatuh dari buaian tersebut...

"AWAK!!!"
amy menengking
"APA???!!!"
faiz menemplak amy kembali....
amy hanya menangis...
hampir sahaja faiz menempleng amy...
"ko ingat ape?? aku belum buat pape ko da nak nangis macam ni??!!!"
faiz terus memarahi amy...
"saye nak balik.. tolonglah awak...saye rayu..."
amy terus merayu...
"argh!!!! aku tension r ngan pompuan nih!!!"
amy terus menangis mendengar tempiak faiz...

faiz menyeret tangan amy...
amy hanya menurut...
tak mampu lagi dia melawan...
namun sempat juga amy bertanya pada faiz...

"awak.... ape salah saye??"
"APE SALAH KAU?? KAU TAU TAK.. AKU BENCI POMPUAN!"
"tapi kenape??"
"SEBAB, POMPUAN NI TAK RETI NAK HARGAI LELAKI...
AKU BEKORBAN SEMUA UNTUK DIA...
AKU KORBAN SEMUA, DUIT, MASE HATI,
SEMUA!! AKU BENCI KAU!!!!
AKU BENCI KAU LINA!!!!!"

amy terus bangun dan menerpa kepada faiz...
amy memeluk faiz erat lalu berbisik pada faiz...
"faiz.... saye amy... saye bukan lina..."
tangan faiz yang sebentar tadi menggenggam erat lengan amy  terlepas...
seluruh badannya menggigil...
terjelepuk faiz jatuh...
amy hanya tersesak menangis...
faiz menarik lembut amy dan mendakap nye...

"maaf kan faiz amy... faiz tertekan....
dia da tinggalkan faiz...
dia da ade orang lain...
faiz tau....
faiz dendam dengan perempuan....
maaf kan saye awak...."
faiz terus menangis...
amy hanya mendiamkan diri...

***********************************************************

ape jadik next??? tunggu.... ^_^



5 comments:

Mohammad said...

ha.. cpat la smbungan die.. :D

named syuhaiba @ ayie said...

hehehehh,... rlx2... sbar ye.. >.<

cik ieMah said...

nice story ayie.
kip it up. (:

named syuhaiba @ ayie said...

thank you cik iemah.. =D

penuLis x berTauLiah said...

cepat la...lama da aku tunggu... idea da bagi kan, olah jep... haha

iklan nuffnage

becinta