nuffnage iklan

syu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, January 27

aku insafi tangisan dia....

"maaf kan owg mak... owg tak sangka jadi cam ni.."
"sob..sob...sob..."
si ibu hanya hiba memandang anak nye...
aku di situ...
bukan kerane aku antara yang seperti gadis yang menangis itu..
aku hanya lah ingin menjadi sahabat yang perihatin...
aku hanya menemani dia yang bergelar sahabat...
pagi itu, jam menunjukkan pukul 11 pagi...
3 orang anak gadis, masih remaja sunti,
mereka baru sahaja tiba di pejabat kadi...
remaja2 perempuan itu ditangkap di sebiah hotel di sekitar johor..
di samping 3 gadis ini,
beberape orang remaja lelaki turut di tangkap...
mereka semua telah di ambil dari lokap setelah ditangkap khalwat
atau name yang lagik best, tangkap tak kering
*_*
iye...
ketika itu lah aku mendengar tangisan dan sedu sedan si gadis dan ibu...
hati ku turut sayu...
tangisan itu juga telah menyedar kan aku...
senario yang aku lihat itu seakan terlalu lekat di mata dan minda....
ya ALLAH swt
jauhkan lah aku dari maksiat ya ALLAH
sesungguhnye punah hati ibu bapa ku seandai nye ini yang terjadi pada ku

ye...
mereka melakukan kan maksiat...
dan sesungguh nye ALLAH itu maha mengasihi
mereke tertangkap agar tidak mengulang ape yang telah di buat..
ades....
aku tengok, naik blu rome kowt!
ktike kawan aku pergi berjumpe dengan seorang pegawai di jabatan agama itu,
aku hanya tunggu di luar...
ku pandang ke kiri,
si abang hanya menunduk...
dia memandang aku, seolah2 ingin tahu knape aku di situ..
aku hanya tersenyum tawar...
mungkin dia bajet aku kene tangkap gak kowt!
aku hanya buat tak taw...
tiba-tiba dalam aku gelisah di perhati,
terdengan deringgan talifon..
"urm, lambat sampai kot... tengah tgu dia kluar ni...
tak settle lagi..."
kate si abang yang kelihatan harus kesuatu tempat yg penting...
tbe2 wajah kecewa itu mengeluh...
aku hanya mengerling...
tiba2 seoarang lelaki mendekato si abang...
"bro, lepas ni aku nak jumpe adek ko sekejap.."
kata lelaki itu dengan nada yang jelas 'heartbroken'
"sory la,, tapi aku btol2 x leh nak leka2 ni.."
kate si abang..
"tapi plz la... sekejap je... aku nak jumpe adek ko..."
kate lelaki itu..
si abang hanya mengangguk..
dia tahu...
pasti lelaki itu merasa sedih yang amat sangat
kerna dia jua merasai nye...
tiba-tiba aku terlihat pula seorang kakak...
ber't-shirt merah', berdiri di tepi kaunter ber cakap dengan adik nya...
"HUH!!! BAGOS LA KAN... LEN KALI BUAT LAGI MACAM NI!"
kate kakak itu...
si adik hanya berbisik maaf...
"KO MMG!!! NI, NASEB BAEK POMPUAN YANG KO KATE
BODOH NI DATANG! POMPUAN BODOH NI JUGAK YANG
TENGOK KO KAT SINI TAW!"
kate kakak itu lagi...
aku tahu..
hatinya sakit...
aku tahu...
dia menyorokkan sedih nye...
hati nye hancur...
dia tiba2 meninggalkan kaunter itu..
jelas dia menyorokkan air mata nya...

dan bergitu la aku seterusnye terjadi...
hampir sahaja aku menjerit di situ
hati ku turut sayu....

tiba-tiba...
"jom"
ye, sahabat aku emngajak tersenyum..
"da settle keje ko?"
tanya ku sempoi...
sahabat ku hanya mengangguk...
ye, die hanya mengangguk...
kami tidak mampu mengeluarkan secebis senyuman ceria pun...
kami turut merasa keperitan yg tidak berkait pada kami....
kami hanya berjalan dan berlalu..
di dalam hati ku...
aku hanya berdoa, sesungguhnye suatu hari nanti
agar ALLAH jauhkan aku dari maksiat ini...
dan moge2 mereke menginsafi kekhilafan ini...


No comments:

iklan nuffnage

becinta