nuffnage iklan

syu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, September 5

sebab saya tahu awak bace blog saye(konon...)

sebab saya taw awak bace blog saye, jadi saya slalu luahkan ape yang saye nak bagi taw kat awak di blog saye...
awak... 2 malam lepas... kite asyik msg saje.... sronok....
tapi semalam awak lansung x msg saye...
kenape??
saye ade buat masalah ke?
awak saye mintak maaf klau saye buat salah...
hmm...
awak....
kenape awak hari ni pun tak msg saye??
awak marah ke kat saye??
awak...
saye sayang awak sorg je...
walau macam mane pon saye akan tunggu sampai awak layan saye balik...

setahun kemudian...
awak...
saye masih lagi tunggu awak..
awak masih lagi x layan saye....
awak...
kenape??
saye taw awak taw saye tunggu awak..
tapii ego awak...
hmm...
saye sabar...
tapi smpai bila saye x pasti awak...

dua tahun kemudian...
awak.. saya masih sayang dan tunggu awak...
saye nampak awak jalan tadi...
saye taw..
awak pun nampak saya...

setahun berlalalu...
awak....
hari ni mak ngan ayah suruh saye terima lamaran dye...
saye tak mahu..
hati saye ade awak je...
awak da 4 tahun awak....
saye tunggu awak lagi.. saye sayang awak lagi...

setahun berlalu...
tibe2
blog gadis tak lagi ber' update'...
jejaka masih lagi menatap blog gadis yang sudah lame x ade cerite baru...

jejaka tertanya2... kemane pulak gadis ni...
da tak ingat pede diri nya ke??
trus jejaka bertanya pada rakan gadis...
jejaka : eh... mane gadis??? nape blog dye senyap je....
rakan : huh?? ko tengok blog dye rupenye...
            ingat kan tak lansung... huh.. da la... ko tak payah nak tanya2 pasal dye lagi...
jejaka : apasal plak??? ko ni... kenape nak marah2 dengan aku pulak??
rakan : ko kesah ape, pasal pe jadi kat gadis... klau dlu ko wat tak tahu ... sekarang pon buat tak tahu je la..
jejaka : salah ke kalau aku nak taw pasal dye??? ape la ko ni.. senang2 aku pegi  je la rumah dye...
rakan : tak payah la... da tak de orang tinggal kat situ...
jejaka : huh?? ape ko cakap ni??gadis da pndah ke?? ke mane??
rakan : sebenar nye... gadis accident setahun lepas...
           dye koma hampi 3 bulan... mse gadis terjage, dye slalu mracau sebut name kau jejaka... tapi seminggu
           lepas tue gadis stabil... dye slalu mntak tolong kami utk ambil air smayang.... slalu mengaji...
           gadis kate tue saje yang boleh buat dye lupa kan kau.... satu hari gadis tengah tido... dye tido lame
           sangat.... isk..isk... kami kejut dye... tapi gadis da tak bangun lagi.. dye dah x ade... yang tinggal cume
           surat nie je... gadis tulis kat sampul ni hanya bagi pade kau bile kau cari dye....

jejaka mengambil surat dari tangan rakan yang sedang tersedu sedan....
jejaka membaca tulisan tangan yang sangat di kenalinya itu...
khas buat jejaka yang gadis sayangi.....

perlahan jejaka mengoyak sampul tersebut.....
surat di dalam sampul itu dikeluarkan dengan tertib..... lalu di baca tiap bait yang terpalit di surat tersebut.....

kehadapan awak,

                   awak..sudah lima tahun berlalu... 19.08.2010..... itu tarikh pertama kali saya terima awak sebagai kekasih saya... tapi saya tak taw kenapa.... lepas sebulan kite bersame.. awak tibe2 hilang macam tue saje.... saye tunggu awak... lima tahun.... dan saya masih menunggu.... awak...19.08.2015.. saya nampak awak berjalan kat tempat pertama kite jumpe... saya nak kejar awak.. mata saye tertumpu kat awak je mase tue... saye lalai sangat...saye tak perasan ade kereta nak lalu... awak... saye kne langgar kat situ.. tapi mungkin awak tak perasan... tak ape.. saye tak kesah... saye tahu.. awak pun mesti fikir kan saye kan...

                 awak... hari ni saye rase sakit sangat... doktor kate kepale saye ok... tak de darah beku... tapi saye rase sakit sangat.... saye da lumpuh awak.... saye da tak mampu nak jogging dengan awak lagi...saye ingat lagi.. mase tue kite jogging same2... tapi saye tak mau lari... saye nak jalan je... awak kate ni bukan jogging tapi jalan2.. tak pelu pun... saye gelak je... awak slalu kate saye tembam... tapi saye tak kesah... saye taw.. kalau saye tembam pun awak sayang saye...

                awak... saye tulis surat ni sebab saye nak awak tau... saye sayang awak saje... sampai saat akhir saye pun saye sayang awak.. saye taw awak bace blog saye... saye taw awak masih ambil berat pasal saye... awak... saye da tak larat lagi nak menaip... kali ni.. saye tulis surat nni sebab saye takut saye tak sempat nak bagi taw kat awak saye sayang awak... kalau awak sapat surat ni.. saye nak awak tau yang saye sayang awak sangat.. sehingga hujung nyawa saye tetap tunggu awak.. insya'allah awak....

                                                                                                                                 sekian,
                                                                                                                                  gadis.....


jejaka hanya mampu menitis kan air mate....
kelihatan di atas surat gadis ade sedikit tompokan darah yang sudah bertukar ke warne coklat...
jejaka terjelepuk jatuh...
tak tahu ape yang harus di lakukan....
dalam hati jejaka hanya mampu bermonolog seorang diri....

" gadis... maaf kan jejaka.. jejaka terlalu ikut kan hati.. jejaka terlalu ego.... gadis... sampai sekarang jejaka masih sayang kan gadis... sebab jejaka tahu gadis pun sayang kan jejaka... gadis... maaf kan jejaka... maaf kan jejaka sebab tak ade saat gadis perlukan jejaka... maaf kan jejaka kerana terlambat gadis... maafkan jejaka kerana ego...."



No comments:

iklan nuffnage

becinta