nuffnage iklan

syu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Thursday, September 30

kau telah pergi...
akan ku simpan kenangan kita jauh di lubuk hati ini agar menjadi kenangan terindah ku~~

Wednesday, September 29

hmmm~~~ okayh...

nak minta pendapat pada sesiapa sahaja...

  • kalau awak dapat tahu orang yang awak percaya hanya ingin menyakitkan hati awak, ape awak buat?
  • kalau orang yang awak sayang lupakan awak buat, awak nangis tak?
  • kalau orang yang menyakiti awak adalah orang yang awak cinta dan awak tak mampu untuk marah padanya, apa awak buat?
  • kalau disebabkan awak, orang yang awak sayang terluka, ape awak akan buat untuk orang tu?
  • kalau awak adalah orang ketiga dalam sesebuah perhubungan tanpa disedari, ape awak akan rase?
  • kalau awak tension, ape awak akan buat?
  • kalau awak confuse same ada awak mahu siapa, ape awak buat?
  • kalau awak di beri pilihan sama ada hati awak, atau hati orang lain, yang mana awak pilih?
  • kalau awak di beri pilihan sama ada masa hadapan atau keluarga, sapa awak pilih?
  • kalau awak ada pilihan, menangis atau menyakiti hati seseorang dan akhirnya awak akan nangis juga, pilih yang mana?
hmm...
segala persoalan membuat manusia tertanya-tanya...
segala persoalan membuat manusia keliru...
namun dalam kekeliruan, manusia mencari penyelesaian.. 
dan akhirnya, di situ, aku, kau, dan dia menemui tuhan yang maha esa.....

its simply a love story

dia, gadis, berambut ikal, namun tudung tetap melitupinya, bercita-cita tinggi, hatinya lembut, namun hatinya juga keras bila keadaan mendesak, di balik tangisnya, di situ lah terletak keyakinan dan kekuatannya. itu lah dia Sue.
dia, jejaka, berambut kerinting, tinggi, tidak begitu kacak, kedudukan akedemik yang sederhana, punya hati yang keras, namun tetap snsitive, hatinya luhur bila menyayangi, tidak matang dalam soal hati, agamanya terjaga, itu lah dia muhammad.

mencintai adalah perkara yang amat menyakitkan buat Sue. dia pernah menyakiti hati lelaki, lelaki juga pernah menyakiti hatinya. bertahun dia menjalani hidupnya, untuk kali pertama dia berjumpa dengan seorang lelaki yang amat dia cintai, lelaki yang ingin dia menjadi yang halal baginya, lelaki yang mampu membuat dia untuk tidak berdendam walaupun hatinya disakiti.
bagi Muhammad, cinta adalah amat mengelirukan. dia telah berjumpa cintanya di semenanjung sebelum dia melanjutkan pelajaran di Serawak. perjalanan cinta muhammad dan kekasih nya seperti pasangan kekasih biasa. keluarga juga telah mengetahui tentang hubungan mereka, dan merestui. namun setelah beberapa tahun mereka bersama Muhammad terpaksa melanjutkan pelajaran ke Serawak. di serawak, pada satu majlis amal, Muhammad telah berjumpa dengan seorang gadis yang telah menyelamatkan dia dari terhempap lampu. gadis itu sungguh luhur, kelakar, suka tersenyum, dan untuk kali kedua hati Muhammad bergetar dan jatuh cinta.

pada 31 Julai 2009.
ya. itulah waktunya, seorang hawa bernama Sue dan adam yang bernama Muhammad bertemu. buat kali pertama, mereka bertemu oleh takdir dalam keadaan yang begitu mencemaskan. namun keadaan itu telah membuat mereka menjadi teman rapat. tanpa disangka, suatu hari, cinta mula berputik di hati.

31 Ogos 2009
pada kedinginan malam itu entah apa yang merasuk mereka berdua, Sue terlupa akan niat sebenarnya untuk ke universiti itu. Muhammad pula seakan terlupa akan kekasih yang berada di semenanjung. Mereka telah meluahkan rase cinta yang terpendam di hati. setelah kata-kata cinta di ucap, mereka masing-masing saling berpandangan. tidak menyangka, perbualan yang seakan-akan gurauan cinta, adalah luahan perasaan masing-masing. mereka tertawa, tersenyum dan kerap merenung mata antara satu sama lain. tiba-tiba Muhammad berkata, " saya suka tengok awak senyum. awak comel". makin manis senyuman Sue. "saya pun suka senyum pada awak. terima kasih sebab awak rase saya comel.hehe" kata Sue. mereka kemudian tertawa dan terdiam. masing-masing seakan-akan berbicara melalui hati..

15 september 2009
Sue merasa bahagia. Muhammad sangat memahaminya. Sue tak pernah mahu serius dengan hubungan nya sebelum ini. baginya, hubungan di waktu-waktu belajar ini adalah satu permainan dan cabaran yang harus dia mainkan. namun setelah dia mengenal cinta Muhammad, Sue mula untuk mengambil serius tentang hubungan nya. Sue mahu menjadi kekasih halal untuk Muhammad. Muhammad seorang yang sangat baik pada Sue. Mungkin dia tidak sealim ustaz-ustaz yang Sue kenali. namun dia sering mengingatkan Sue untuk menjaga amal ibadatnya. Muhammad juga sering menjaga batas perhubungan mereka.

11 november 2009
cuti semester telah tiba. Muhammad telah menempah tiket awal. dia telah pulang ke semenanjung. sayu hati Sue terpaksa melepaskan pemergian Muhammad. kalau di ikutkan hatinya, ingin saja Sue ikut Muhammad pulang ke semenanjung. Lagipun Sue sememang nya ada sedara jauh yang tinggal di perak. namun, Sue tidak bertindak gila. dia memilih untuk berada di samping keluarga sepanjang cuti sem itu.

25 november 2009
hari ini hari lahir Muhammad. Sue bergitu gembira. seminggu yang lepas, Sue telah menempah tiket untuk terbang ke semenanjung untuk menyambut hari lahir Muhammad. setiba di KLIA, Sue terus hubungi Muhammad untuk beri kejutan. namun kejutan yang sepatutnya indah, menjadi kejutan yang mendukakan buat Sue. Sue terserempak dengan Muhammad ketika dia sedang membeli-belah di sebuah pusat beli-belah. keadaan itu amat mengejutkan Sue. Muhammad sedang berjalan dengan seorang perempuan. hancur hati Sue melihatnya. mereka kelihatan sungguh rapat. Sue cuba berfikiran positif. tanpa Sue sedari, kakinya melangkah ke arah mereka. namun sikap Muhammad amat mengejutkan Sue. Muhammad seakan-akan amat marah melihat Sue menuju ke arah mereka. Muhammad menarik tangan perempuan tersebut dan berlalu pergi. dalam keadaan yang serba tidak kena itu Sue pun terus menghubungi Muhammad. namun usaha Sue hampa. Malam itu Sue terus menempah tiket balik ke Serawak.

29 November 2009
semua pelajar telah balik ke kampus. begitu juga Muhammad dan Sue. sudah lama Muhammad tidak menghubungi Sue. tiba-tiba, pada hari pertama kelas, Sue mendapat satu pesanan ringkas dari Muhammad. Muhammad meminta supaya Sue berjumpa dengan nya. Muhammad merasa bersalah tentang apa yang telah berlaku di semenanjung tempoh hari. setelah berbalas-balas SMS selepas beberapa lama tidak berhubung mereka membuat keputusan untuk berjumpa di taman bunga pada esok harinya.

30 November 2009
di taman bunga Sue dan Muhammad seperti biasa. batas jarak masih di jaga. namun hari itu, Sue kelihatan lain. hairan melihat keadaan Sue, Muhammad bertanya, " Sayang, kenapa ni? sayang tak suka ke dapat jumpa Abang?". Sue tiba-tiba menitiskan air mata. "Abang, Sue mahu tanya Abang sesuatu. Boleh tak?"Sue bersuara sejenak. pantas Muhammad mengangguk. " Abang sayangkan Sue?". sekali lagi Muhammad mengangguk." boleh Sue tahu, siapa yang bersama Abang tempoh hari? Abang tolong jujur dengan Sue ya".
Muhammad terdiam. entah apa yang difikirkannya. keadaan Muhammad menjadi serba salah. setelah beberapa ketike Muhammad bersuara, "dia tunang Abang". Muhammad menutup mata seakan-akan bersedia untuk di tampar atau di pukul. tapi tiada apa yang berlaku. di buka matanya. Muhammad terkejut apabila dia melihat Sue masih tersenyum di depannya walaupun air mata sudah mula berlinangan di matanya.
"kita putus ya. Sue mahu Muhammad gembira. Kita kawan sajalah. Jangan Muhammad duakan dia lagi. Biar Sue yang mengundur diri". Muhammad terpaku. untuk kali pertama Muhammad merasa begitu sedih. di rentap tangan Sue yang sudah mahu berlalu pergi. itulah buat kali pertama Muhammad menyentuh Sue.
"Muahmmad minta maaf Sue. tapi ape yang Muhammad cakap selama ini adalah betul. Muhammad memang cinta akan Sue". Sue hanya tersenyum. " Muhammad. cukuplah hanya Sue yang terluka. kita putuskan hubungan ni sebelum tunang kamu tahu. Sue tak mahu jadi perampas. Sue harap Muhammad faham. kisah kita berakhir di sini". Sue berlalu pergi. sejak dari itu tidak lagi mereka berhubung. Hubungan mereka telah berjumpa dengan pengakhirannya.

5 tahun berlalu.....
30 November 2014
pasar raye jaya jusco melaka, kelihatan sibuk. Sue dan bakal suami sedang sibuk memilih cincin pernikahan mereka. Sue kelihatan bahagia. dalam kesibukan itu, tanpa disedari, si dia yang sudah lama tidak berjumpa terserempak dengan Sue. Muhammad. mereka seakan di bayangi kenangan indah yang pernah di lalui. Muhammad kelihatan berseorangan. "KRING!!!KRING!!!" 'ring tone' bakal suami Sue berbunyi. Sue di tinggalkan sendirian. tanpa sedari, kaki Sue melangkah longlai ke arah Muhammad. begitu juga Muhammad. andai di ikutkan hati Muhammad, ingin saja dia berlari ke arah Sue. ingin saja dia mendakap Sue. namun imannya masih teguh. dia hanya berjalan ke arah Sue tenang. setelah lima tahun berlalu, baru kini mereka dapat bertentang mata. ". "assalamualaikum... " Muhammad memberi salam kepada Sue. Muhammad kelihatan matang. dia tersenyum melihat Sue yang masih cantik seperti dulu. masih polos, masih kecil darinya. Sue hanya tersenyum dam menjawab salam Muhammad. " Sue sudah kawin?" soalan itu tiba-tiba terpacul dari mulut Muhammad. Sue hanya menggelengkan kepalanya. "jadi siapa lelaki tue?" tanya muhammad lagi sambil tersenyum. "itu tunang Sue. kami akan kawin sebulan lagi. Muhammad dan tunang Muhammad sudah kawin?" tanya Sue pula. muhammad hanya tersenyum sambil menggeleng kepala. suasana sunyi tiba-tiba menyelubungi mereka. "Muhammad putus tunang 5 tahun lepas. Muhammad minta maaf sebab Muhammad masih belum lupakan Sue" Muhammad tunduk malu dengan dirinya. Sue masih lagi tersenyum. " terima kasih Muhammad. Sue pun blum lupakan Muhammad". Muhammad tercengang. " macam mana Sue boleh kata Sue belum lupakan Muhammad sedangkan Sue sudah mahu kawin bulan depan??". "Muhammad, Sue memang belum lupakan Muhammad. Sue belum lupakan kenangan kita. dan, Sue juga tak kan pernah lupakan semua itu. tapi, Muhammad kena tahu, tiada lagi cinta antara kita. hati Sue hanya untuk bakal suami Sue. dan Muhammad adalah kenangan terindah  Sue. " hanya itu yang terlafaz dari Sue. Muhammad akur dengan kata Sue.

*** Sue telah melansungkan perkahwinannya dengan lelaki pilihannya. Sue telah berkahwin dengan seorang lelaki yang berasal dari Negeri Sembilan. Muhammad pula telah melanjutkan pelajarannya di United Kindom. walaupun cinta antara Sue dan Muhammad telah berakhir, namun Sue tak pernah lupakan Muhammad. setiap tangis demi Muhammad telah membuat Sue semakin kuat. setiap sedih dari Muhammad telah membuat Sue bertambah matang. begitu juga dengan Muhammad, dia tak pernah melupakan Sue. namun Muhammad akur, permegian Sue adalah satu hikmah kepadanya. setiap perasaan Muhammad terhadap Sue telah dia pendam sedalam-dalamnya. kini Muhammad lebih tabah dan mula belajar untuk lebih setia.***

*sesungguhnya cinta itu tidak semestinya berakhir dengan perkahwinan*
*sesungguhnya pengorganan adalah amat penting dalam perhubungan*
*manusia hanya merancang, tuhan yang menentukan~~*

Monday, September 27

i hate this part right here


"tolonglah!"

"huh??, jap2... aku cari orang."
"ape tunggu lagi?!tolonglah cepat!"
"huh?? ok2.."
si gadis menarik tangan si lelaki. "kau okay ke?"
huh.. "kaki aku masuk dalam selut tue. aku nak ambil bola"
hmm..."so kau da ok la kan...hihi"
"thanks ya" "welcome"
ke dua2 si jejak dan si gadis pun berjalan di antara gelanggang sepak takraw yang digunakan untuk game futsal pada malam itu. si gadis sudah kepenantan. tak mampu lagi untuk dia menjadi budak milo pada malam itu. si jejaka pula merasa kesihan pada si gadis. dia yang hanya bertugas untuk menjaga jadual kini membantu gadis untuk mengutip bola yg terjatuh ke kawasan semak. "aku fad, fadli. 'thanks' sebab kau tolong aku tadi." kata si jejaka.aku "ayie, tapi name betul aku aisyah. hihihi"kata si gadis pula...

tanpa mereka sedari mahupun jangka, hubungan mereka pada malam itu makin rapat. walau pun baru beberapa minit berlalu, mereka sudah berkawan seperti teman rapat. sepanjang program futsal tersebut mereka sering bersame. setiap kata-kata di selangi dengan gelak tawa. si gadis merasa senang dengan si jejaka. namun tidak terlintas di fikirannya akan terjatuh hati dengan si jejaka.

tiba-tiba si gadis bersuara " weh.. aku lapar gila ni. korang tak lapar ke?" jejaka pun menjawab, "lapar. tapi kitorang da order burger da." gadis pula menjawab " cantek la tu! korang ambil burger, nanti ambil aku punye nasi goreng tom yam eh." 'slumber' saja si gadis meminta tolong dengan si jejaka. si jejaka pula tidak berkira. " ok, aku nak ambil burger aku ni, ko bagi la duit." "aku da bayar la." jawab si gadis sambil tersenyum. gadis tahu, senyumannya tidak patut di berikan selalu. kate salah seorang rakan nya, kau punyai senyuman yang sangat cantik. jangan senang-senang berikan pada orang. ada yang milik orang pun kau goda karang. "huh! 'impossible' ok!" dengus hati gadis.

sedang gadis mengelamun sambil memerhati barang ada bola yang terkeluar gelanggang, dia di sapa. "woi!" terkejut si gadis. hampir jatuh jantungnya. gadis menoleh, rupanya si jejaka ada di situ. "huh? kau ni! hmm.. mane aku punye nasi?" tanya si gadis sedikit kasar. bukan gadis seorang yang kurang ajar, tapi memang sikapnya yang agak kasar. seperti lelaki mungkin. si jejaka yang memahami pun terus berkata, " tue. ade pada megat." gadis pun meninjau ke arah megat jamaludin. baru dia kenali si megat itu tadi. orangnya biasa saja. tapi bahi gadis, dia memang 'ok'. tanpa berkata apa, dan tersenyum, gadis pun melangkah ke arah megat dan meminta makanan nya. 

disaat gadis memikir kan, macam mana dia mahu makan makanannya kerana tiada sudu, tiba-tiba, ketika program futsal berakhir, tanpa gadis sedari, jejaka ada di belakangnya. "eh ayie, mau nombor kau boleh? tapi aku tak text kau hari ni la. talifon aku di rampas masa suksis itu hari", gadis tersenyum. tak dia sangka, wujud lagi lelaki yang berani meminta nombor talifonnya. hati gadis tergelak sendiri.. lalu gadis pun menjawab, " boleh, tapi ko ingat ke kalau aku bagi?". jejaka pun menjawab, "ala, tulis la atas kertas. boleh ke tidak ni??"
gadis tersenyum lagi. lalu gadis pun mengambil kertas, dan di tulis nombor talifon nya.

hari selih berganti. tiba-tiba, ketika enak gadis mengelamun, gadis mendapat satu pesanan ringkas dari nombor yang tidak dia kenali, di bacanya satu persatu bait ayat yang tertera. "lah.... fad rupenye.. aku ingat sape la.."
dan hari itu gadis dan jejaka lalui dengan berborak melalui pesanan ringas. hari berganti hari. tanpa di sedari, hari lahir gadis menjelma. gadis mendapat panggilan percuma. tanpa gadis sedari, tangannya menekan papan kekunci talifon nya dan menghubungi jejaka. " hoi fad! kau tak mahu ke 'wish happy birthday' pada aku?" seloroh gadis. jejaka pun menjawab " mesti la aku naak ucap.. hahhahhaha.. weh, aku mau tanya kau sesuatu. hmm...."
gadis kebingungan.. "ape dia??!! cakap la". jejaka pun mengajukan soalan yang gadis juga tak pernah terfikir. "ayie, kau suka aku ke?" hati gadis mula berdebar-debar. "suka, nurr pun suka kau juga, imah pun same juga" jawab gadis. "bukan suka macam tu. maksud aku, kau ada rasa cinta pada aku ke?" tiba-tiba, masing-masing terdiam. gadis juga terdiam sebentar. sepuluh minit berlalu, gadis bersuara," ye aku cinta kau.." jejaka yang suara yang seperti keriangan menjawab," kenapa cinta dan suka fad? tak perlulah..." gadis yang sememangnya bukan jenis yang suka melayan perangai mengada-ngada terus menjawab, " ok" tiba-tiba jejaka pun berkata, "ayie, sebenarnya fad pun suka dan cinta dengan ayie.." sekali lagi suasana sepi melanda mereka.. tanpa sedari, tarikh lahir gadis menjadi tanggal lahirnya cinta mereka.

sebulan berlalu. cuti raya pun tiba. terpaksa mereka, gadis dan jejaka berpisah. gadis pulang ke singapura, jejaka pula pulang ke brunei. mereka meredhai perpisahan sementara itu. tapi gadis seperti tidak mahu berpisah dengan jejaka. terasa dia akan berpisah darinya untuk selama-lamanya. namun di gagahi juga hati nya. gadis pulang ke singapura. selesai pulang, gadis dan jejaka jalani hidup seperti biasa. mereka sering menghubungi antara satu sama lain. tanpa di sedari, gadis merasa terlalu rindu. lalu di gunakan laman web facebook. di tulisnya pada 'wall fad, "budak hangit!! aku rindu kau!" ternanti-nanti gadis untuk jejaka membalasnya.. tapi, hari cerah tak selalunya kekal, mendung tiba-tiba menjelma. seorang wanita meninggalkan komen pada 'posting' gadis. kata wanita tersebut, "rindu pada siapa? fad ke?" lalu gadis pun membalas, "tidak lah, main-main saja 'posting tu". tapi dalam hati gadis tertanya-tanya, siapakah wanita tersebut. kata-kata nya berbau cemburu dan curiga. gadis pun mencari tahu tentang itu. tiba-tiba gadis mendapat kebenaran yang amat memeritkan. rupa-rupanya wanita tersebut adalah kekasih jejaka. mereka sudah kenal sejak di tingkatan empat lagi. hancurhati gadis. lelah rase nya ingin menghirup udara. sebak, sesak dadanya, namun di diam kan.. tidak mahu gadis merisaukan keluarganya. hari di lalui dengan riang yang tipu. tanpa sedari lagi, gadis telah memutuskan hubungan antara dia dan jejaka tanpa rela.

waktu cuti raya telah berakhir. gadis pulang ke malaysia dengan harapan agar dia dapat melupakan jejaka. namun harapan hanya harapan. jejaka masih lagi menghantar pesanan ringkas padanya. masih terserempak dengannya,masih tersenyum padanya. suatu hari mereke keluar bersama. tanpa sedari, gadis yang tampak tegas dan kuat kalah pada dirinya sendiri. gadis dan jejaka duduk bersama. lalu gadis pun berkata, "fad, marah tak kalau ayie kate, ayie masih belum lupakan fad?" hati gadis mulai sebak. jejaka hanya menggeleng kepala. gadis bertanya lagi, "fad tak kisah kalau ayie masih sayang fad?" tiba-tiba jejaka menjawab, "ya, fad tak kisah. fad terima,tapi, kita tak boleh macam ni. kita tak boleh teruskan. ade yang tak dapat fad jelaskan" hancur lagi hari gadis.. hari itu. selepas pulang entah apa yang merasuk gadis. tidak dia mengangis. gadis ketawa dengan kuat, membuat lawak dengan kawan nya, bermain mercun pop pop. seperti sikap nya menjadi luar dari kebiasaan.
tanpa gadis sedari, dia meninggalkan solat dan ibadat nya satu hari itu.. astagfirullahalazim.. hanya itu yang mampu terucap apabila gadis tersedar. pagi itu gadis telah bangun da solat subuh.
di haparan sejadah, menitis air mata gadis. dia berdoa agar dia dapat melupakan jejaka seperti yang jejaka inginkan. hati nya yang renyuk bertanya.. selama ini gadis kuat, gadis tidak pernah cinta akak lelaki sepenuh hatinya. tetapi, bila gadis mula mencintai jejaka sepenuh hati, mengapa ini pula yang terjadi. gadis merelakan saja ape yang terjadi. mungkin ini takdir tuhan..biarlah takdir yang menentukan segalalnya. bisik hati kecil gadis, walaupun dia bukan milikmu lagi, simpanlah dia di satu sudut hatimu, sesungguhnya dia adalah antara kenangan yang kau ada. namun lupakanlah rasa cinta mu agar tak lagi kau tersiksa... akhirnya gadis akur dengan takdirnya. gadis meneruskan pelajarannya seperti biasa. di tanam cerita antara dia da jejaka dalam-dalam agar tidak dapat di gali lagi.. mungkin benar kata orang, cinta sejati tak mungkin bersama. cinta sejati perlukan pengorbanan. ini bakan lah berakhirnya cerita gadis, namun, kisah gadis yang sebenar baru sahaja bermula... moga-moga gadis menemui cinta yang halal nya suatu hari nanti. .........


Saturday, September 25

kasut dan perempuan

kerana aku perempuan...
ramai kawan lelaki yang berkate...
"korang pompuan2 ni, pantang nampak kasut... "
yes(!)
girls and shoes.... are simply unbreakable..... (^_^)
aku tak pernah terfikir, aku akan menyukai kasut...
tak kire lah kasut tue macam mane..
pntang nmpak murah, cantik, aku mesti mau kan nye...
yang boleh menghalang aku hanya poket yang kering saje....
aku mempunyai beberape kasut...
kasut crocks, high heels yg d bli ayah, sport shoes.. dan len2...
tapi yg gmbr tue, yg harimau tue bukan saye punye(!)
hihhihihi....
hmm...
what im gonna say right now is,
shoes makes a girl almost perfect...
kadang kala, bila d gurl's dress aint nice, the shoes that makes her stand up in the crowd... stuju x?
heheh....
aku mendapat keyankinan dari kasut....
bila aku pakai kasut sukan, aku yakin aku akan boleh bersukan...
bila aku pakai high heels aku yakin aku mampu untuk menjadi lebih tinggi...
bila aku pakai wedges.. aku yakin aku slamat kitika aku menjadi lebih tinggi....
semua nye memberi makne buat aku...
walaupun kasut yang ku pakai ketika pendaftaran d uthm da rosak(akibat aktiviti MHS yg menggila)
aku masih simpan nye di rak kasut... terlalu bermakne buat aku kasut tue...
kasut memberi seribu makne buat wanita....
kalau anda ada menonton semerah cinta stelletto...
kasut yang menyelamat kan stella dari org yg mengacau nye slalu...
kasut yang mempertemu kan stella dan letto...(walau pon keadaan nye agak ouch(!))
kalau cite cinderella pulak...
karena kasut prince charming jumpe cinderella....
jadi, bagi seorang wanita,
kasut itu amat bermakna...
kasut itu melambang kan dirinye...
kekemasan nye,
keyakinan nye....
walau pun kasut itu hanyalah kasut yang di beli di pasar malam,.....

Friday, September 24

because i love ma self a lot, its over between you n moi~~

huh... today i woke up at 7.30...
hmm... wanted to take ma bath.. bt i let bam tue take her bath 1st..
omg.. wht else i will do rite.... "fb"ing... hhahah
i saw something sweet there..
my brother saying good morning.. how sweet.. hehehhe... evn ma sis don't do tht.. bt i noe they loves me.. hoho...
=D
hmm..
thn i went to wait for bus at 7.50,(im having class at 8)
(+.+) im so dead.... it sexily late,.... haiz... im wearing red today....
hmm..
but,,,,.whts d connection here with im late to class... argh... mlalut(!)
hmm..
btw, the bus came up at 8 n btolak at 8.10..
congrats syuhaiba.. u r late..
hmm..
arrived at city campus, i straight away go to mkp..(software engineering lab)
hmm...
takut2 buka pintu...
owh.. she don't mind... she just smile..
i said " im sorry... hihih"
she gives a sign, its ok,....
owh.. thnk GOD(!)
hmm...
after tht i juz do d tutorial as usual....
hmm...
class end at 9.30...
wait for the bus until 10 n head back to perwira...
home sweet home.. =)
heheh...
smpai bilik... OMG(!)
my key.. thnk god agian kak yana was there...
haiz...
masuk, tukar baju, buat megi.. yey(!)
hehheh
now eating megi while typing this blog making me feel like im having almost perfect life here..
but there's still more to go...
i've to struggle here...
i have to success here..
hmm..
i ho[e the luck is on me~~..
thats all i guess....
till i write again..... ;-)

enjoy...<3

Thursday, September 9

posting yang tak pasti~~

bila hati tak lagi seperti dulu...
mampukah kite menjadi diri sendiri bila berdepan dengan hati....
aku juga tak pasti....
kadang kala kite rase sakit di hati yang kite rase teramat sangat...
namun...
hakikatnye, ade yang merase jauh lebih truk...
kadang kala kite marasekan kite betul...
rupenye... kite terlalu salah sehingga bencii dngan diri sendiri...
aku pun tak pasti...
ape yang terjadi..
aku pun tak pasti ...
ape yang ku rase...
namun keadaan ini tak lagi seindah kisah romeo dan juliet di awalnye...
tak lagi se gah mahligai taj mahal dari shah jehan ke muntashnye...
kini semua nye kusam...
tangs ku kini tak lagi berair mata...
tangis nya tak lagi bersedu sedan...
entah ape yang kau sudah lakukan...
entah ape yang kau fikirkan..
aku kau dan dia...
ape kan pengorbanan yang akan aku lakukan...
apekah pengorbanan dari nye benar..
ape benar aku mampu untuk menyerah kan kau...
ape dye benar sudah melepaskan kau...
tak siapa yang tahu...
kini...
kenangan menjadi pertaruhan...
aku dapat merasa kekalahan ku..
kita terlalu awal untuk mempunyai 'that best damn thing' yang akan di ingat...
entah la...
aku juga tak pasti....
aku hanya berserah...
mungkin takdir mu untuk ku...
mungkin juga untuk nya...
biar masa menentukan segalanya...
andai kau jauh....jauhlah...
andai kau dekat.. dekatlah...
andai kau teruskan... teruslah...
andai kau putuskan... putuslah...
ku tahu kau tak pernak kesepian...
sesungguhnye Allah itu sentiasa ada pada ku ketika ku kesedihan...
jangan kau kuatiri kekuatan ku....
pilihlah yang terbaik.....
-sayang-

Sunday, September 5

sebab saya tahu awak bace blog saye(konon...)

sebab saya taw awak bace blog saye, jadi saya slalu luahkan ape yang saye nak bagi taw kat awak di blog saye...
awak... 2 malam lepas... kite asyik msg saje.... sronok....
tapi semalam awak lansung x msg saye...
kenape??
saye ade buat masalah ke?
awak saye mintak maaf klau saye buat salah...
hmm...
awak....
kenape awak hari ni pun tak msg saye??
awak marah ke kat saye??
awak...
saye sayang awak sorg je...
walau macam mane pon saye akan tunggu sampai awak layan saye balik...

setahun kemudian...
awak...
saye masih lagi tunggu awak..
awak masih lagi x layan saye....
awak...
kenape??
saye taw awak taw saye tunggu awak..
tapii ego awak...
hmm...
saye sabar...
tapi smpai bila saye x pasti awak...

dua tahun kemudian...
awak.. saya masih sayang dan tunggu awak...
saye nampak awak jalan tadi...
saye taw..
awak pun nampak saya...

setahun berlalalu...
awak....
hari ni mak ngan ayah suruh saye terima lamaran dye...
saye tak mahu..
hati saye ade awak je...
awak da 4 tahun awak....
saye tunggu awak lagi.. saye sayang awak lagi...

setahun berlalu...
tibe2
blog gadis tak lagi ber' update'...
jejaka masih lagi menatap blog gadis yang sudah lame x ade cerite baru...

jejaka tertanya2... kemane pulak gadis ni...
da tak ingat pede diri nya ke??
trus jejaka bertanya pada rakan gadis...
jejaka : eh... mane gadis??? nape blog dye senyap je....
rakan : huh?? ko tengok blog dye rupenye...
            ingat kan tak lansung... huh.. da la... ko tak payah nak tanya2 pasal dye lagi...
jejaka : apasal plak??? ko ni... kenape nak marah2 dengan aku pulak??
rakan : ko kesah ape, pasal pe jadi kat gadis... klau dlu ko wat tak tahu ... sekarang pon buat tak tahu je la..
jejaka : salah ke kalau aku nak taw pasal dye??? ape la ko ni.. senang2 aku pegi  je la rumah dye...
rakan : tak payah la... da tak de orang tinggal kat situ...
jejaka : huh?? ape ko cakap ni??gadis da pndah ke?? ke mane??
rakan : sebenar nye... gadis accident setahun lepas...
           dye koma hampi 3 bulan... mse gadis terjage, dye slalu mracau sebut name kau jejaka... tapi seminggu
           lepas tue gadis stabil... dye slalu mntak tolong kami utk ambil air smayang.... slalu mengaji...
           gadis kate tue saje yang boleh buat dye lupa kan kau.... satu hari gadis tengah tido... dye tido lame
           sangat.... isk..isk... kami kejut dye... tapi gadis da tak bangun lagi.. dye dah x ade... yang tinggal cume
           surat nie je... gadis tulis kat sampul ni hanya bagi pade kau bile kau cari dye....

jejaka mengambil surat dari tangan rakan yang sedang tersedu sedan....
jejaka membaca tulisan tangan yang sangat di kenalinya itu...
khas buat jejaka yang gadis sayangi.....

perlahan jejaka mengoyak sampul tersebut.....
surat di dalam sampul itu dikeluarkan dengan tertib..... lalu di baca tiap bait yang terpalit di surat tersebut.....

kehadapan awak,

                   awak..sudah lima tahun berlalu... 19.08.2010..... itu tarikh pertama kali saya terima awak sebagai kekasih saya... tapi saya tak taw kenapa.... lepas sebulan kite bersame.. awak tibe2 hilang macam tue saje.... saye tunggu awak... lima tahun.... dan saya masih menunggu.... awak...19.08.2015.. saya nampak awak berjalan kat tempat pertama kite jumpe... saya nak kejar awak.. mata saye tertumpu kat awak je mase tue... saye lalai sangat...saye tak perasan ade kereta nak lalu... awak... saye kne langgar kat situ.. tapi mungkin awak tak perasan... tak ape.. saye tak kesah... saye tahu.. awak pun mesti fikir kan saye kan...

                 awak... hari ni saye rase sakit sangat... doktor kate kepale saye ok... tak de darah beku... tapi saye rase sakit sangat.... saye da lumpuh awak.... saye da tak mampu nak jogging dengan awak lagi...saye ingat lagi.. mase tue kite jogging same2... tapi saye tak mau lari... saye nak jalan je... awak kate ni bukan jogging tapi jalan2.. tak pelu pun... saye gelak je... awak slalu kate saye tembam... tapi saye tak kesah... saye taw.. kalau saye tembam pun awak sayang saye...

                awak... saye tulis surat ni sebab saye nak awak tau... saye sayang awak saje... sampai saat akhir saye pun saye sayang awak.. saye taw awak bace blog saye... saye taw awak masih ambil berat pasal saye... awak... saye da tak larat lagi nak menaip... kali ni.. saye tulis surat nni sebab saye takut saye tak sempat nak bagi taw kat awak saye sayang awak... kalau awak sapat surat ni.. saye nak awak tau yang saye sayang awak sangat.. sehingga hujung nyawa saye tetap tunggu awak.. insya'allah awak....

                                                                                                                                 sekian,
                                                                                                                                  gadis.....


jejaka hanya mampu menitis kan air mate....
kelihatan di atas surat gadis ade sedikit tompokan darah yang sudah bertukar ke warne coklat...
jejaka terjelepuk jatuh...
tak tahu ape yang harus di lakukan....
dalam hati jejaka hanya mampu bermonolog seorang diri....

" gadis... maaf kan jejaka.. jejaka terlalu ikut kan hati.. jejaka terlalu ego.... gadis... sampai sekarang jejaka masih sayang kan gadis... sebab jejaka tahu gadis pun sayang kan jejaka... gadis... maaf kan jejaka... maaf kan jejaka sebab tak ade saat gadis perlukan jejaka... maaf kan jejaka kerana terlambat gadis... maafkan jejaka kerana ego...."



iklan nuffnage

becinta