nuffnage iklan

syu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, February 22

aku dan hidup serba salah..

cerite ni pasal aku....
hidup aku skarang ni....
selalu rase bersalah....
x taw ape yg wat aku rase bersalah...
tapi...
aku memang rase bersalah...
kadang2 tue..
dengan kucing yg mintak makanan pun aku rase bersalah...
aku suke nak tolong orang...
tapi...
kadang2 tue..
dorang yang aku tolong tue bukan nak hargai...
bukan kate aku nk mengungkit..
tapi...
berpada-pada la nak mintak tolong tue...
jangan la sampai buat orang rase nk penggal kepala jek...
kawan bukan orang gaji yang ko boleh nk mintak tolong ini itu...
karang kalau aku jerit kat korang cam itu hari,, merajuk...
mengadu ngan bf la, mak lah, ape lah,....
sampai sume orang pandang aku salah jek...
padehal....
ko yang banyak songel..
kalau orang kate ko x mo kalah ko tak mngaku...
haih... ni baru kat matrik...
syukur la dapat jumpe orang cam aku yang tak kuasa nak ambik port dalam hal korg...
sok,, klu masuk u,, parangai menghamba kan orang tak berubah,,....
tak tahu lah ape dorang kan buat....
mase tue...
bf korng yang kaya un tak dapat nak tolong...
muka da gabak kene belasah,, bf un lari mase tue....
lepas tue...
tolonglah...
belajar bedikari yew!!!
da tau nak mintak tolong orang,,, mintak upah,,.
berbaloi la sikit harga tu letak woi!!!
tau la ko tu konon kate member....
ko piker ko sape???
ko engat aku sayang ko kew???
stakat nak tunggu abes matrik nih aku sanggup la....
lepas nih...
lantak lah...
ko bayar best baru aku tolong...
da la kalau mintak tolong tue mnyorok2...
konon die yang buat sendiri...
nak kate menuntut tidak,,
tapi janji haruslah ditepati kan...
rm5 aku mane???
upah aku wat ko punye essay presentation tue....

janji manis bukan maen lagi sebelum dapat...
tapi da lepas tue,,, jumpe aku kat bilik pun wat cam tak de hal jek....
menyampah tol!!!
tu satu hal...
yang lagi sorng da pinjam duit orang tue,, reti2 la bayar!!!
engat aku ni kaye kew???
nak aku mintak,, karang kate aku tak ikhlas...
tak mintak ko wat dek jek....
haih.. pe nak jadik la korang nih...
dah tue,,,
korang punye kamceng  pun men tikam belakang gak...
mongok betol lah....
bile si k x de, si a mengata si k...
bile si a tak de,, si k mengate si a...
bile si z tak de...
si a ngan k mengate si z,,,
bile aku tak de si a ngn k mengata aku pulak...
bile aku tak balik bilik kate aku sesat...
tak jumpe jalan yang lurus...
kalau korang lurus sangat tak de la aku nak lari bilik woi!!!
aku kuar dari bilik un sebab tak kuase nak tengok muke korng yang asyik nak backstabb jek!!
ntah ape-ape ntah!!!
bile aku balik bilik nak menganjing plak...
tak cukup ngan tue,, family join skali...
hey!!!
ko tak reti nak jage adek beradek ko yang baru setahun jagung tue ke???
mulut da macam s**l da taw tak??
name jek skulah agama...

bangga sangat dapat skulah kat kl tue....
woi aku dok melaka lah...
tak la kampung sangat ko nak pandang aku jahil sangat...
poyo!!!
pastu da lah kaki pangkah!!!
karang bile orang pangkah dye mule la nak bengang...
pas2 wat cte kl...
konon kalau kalau dye budak kl orang takoet sangat lah....
pakai pon macam jawa....
corak baju ntah pape...
mongok...
tinggi diri lak tue..
pastu tak sedar,,,
da la baju yang dibeli srupe orang utan nyew taste...
pastu bangga beli harga rm60 la rm70 la...
padahal beli kat keda reject shop....
membaze dowh....
briye nasihat orang jgn membazir,,, amalan syaitan...
at least if i ever waste my money,, it'll be on food,,,,(makanan)
and the that i bought mmg harge nye sbegitu....
prot aku un kenyang kowt!!!
dri pade ko...
bli baju yang ko ble bli kat pasar malam,,, spasang rm10.....
huih!!! tue lagi membazir lah!!!!
sedar diri k!!!
da la mangaku kaye...
engat orang suke.. padehal!!!
orang mengate belakang....
konon bf kaye,,, 
terjerit2 ckp ngn bf nak tunjuk kat aku konon bf nye bg jaket bli kat london rm800...
kat londang tak moh cakap!!!
hmm....
da la jeket lusuh... klaka btol la ko ni pompuan...
macam orang heran jek...
weh!!!
klu prang nak bagi hadiah,,,
bia r ikhlas.....
klu mahal tapi ade niat len... 
tak bergune gak....
hmm...
cukup la pasal nih...
tak pasal2 famous lak tapir 2 ekor nih...
lebeh bek aku cite pasal sha n nom n jep n aini n alya....
lagi bagos.....
presentation aku tuk bi da settle...
name jep telah di gune kan...
sme nye sebab name dye ade sadiq...
alah yg macam name saudagar dalam cite 3 abdul tue...
kitorg gune name die untuk jadik chairmen...
monyol jek.....
sha pulak,,,
tengah confuse,,,
die suoh aku balut bear rm2.90 tue nak bg mizan....
bile aku da balut dye rase sayang plak kan...
ni lagi satu sengal....
nom,,, tibe-tibe sakit...
cian aku ngan die...
tue ari aku sakit die yang jage ngan sha...
roommate,,,
hurm,,,
hal bukan2 ble r diorg tlg...
hal aku sakit.,,,,
kwn jek kan...
ade dyorg kesah???
hurm....
pe un duit tngl siket!!!!
kne jimat...
nsib bek sempat tpon ayah...
mntak tlg msuk kn duet minggu depan....
fuh...
selamat....
minggu ni jumaat cuti....
tapi aku kene join  kelas bio... 
haih...
sabar jek lah...
pe un aku tak sabar nak abes matrik...
yang pasti...
dyorng 3 orng ni aku tak kan lupe...
sebab dyorg jek yang btol kawan aku kat cini...
thats all lah..
pnat lak menaip pnjang2....
bobye!!!

No comments:

iklan nuffnage

becinta