nuffnage iklan

syu

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, February 25

one buck shot seh....

kerana tiada piilihan lain - one buck shot

empat petang, enam pagi….
melepak, ngan kopi….
bersembang, berapi….
kita buang masa lagi….
ambik lagi kerusi, bukanya ada gaji….
masihkau tak mengerti, apatuh berdikari….
.. ..
Berdiri kayu, seribu alasan….
Terpecak duduk semakin meraban….
Terkial-kial mencari arah….

Mulalah cipta pandangan amarah….
Dah sangap, Buat bodoh….
….Ada…. habok, Nak jodoh….
Menyayi, Di tepi….
Apa lepak kat bus stop nih…….
Duit takde terheggeh, Bukannya nak menyedar….
Kuatlah semangat kita, Pergilah cari kerja….
Berdiri kayu, seribu alasan….
Terpecak duduk semakin meraban….
Terkial-kial mencari arah….
Mulalah cipta pandangan amarah….

Berdiri kayu, seribu alasan….
Terpecak duduk semakin meraban….
Terkial-kial mencari arah….
pilihan lain.......

Wednesday, February 18

komplot- nora zain

di dadamu punya cahaya yang tenang
menepati citarasa hamba...

kau sungguh mempersona
ku takkan tunggu semalaman..

kau bagiku adalah cahaya
menepati ruang rasa ke ego an ku...

kau sungguh mempersona
ku takkan tunggu semalaman...

aku akan pergi pada sisimu pada sisimu
engkau jangan lari jauh
datang mari datang pada sisiku pada sisiku..

kau bagi ku adalah cahaya
menepati ruang rasa keadaan ku...

kau sungguh mempersona
ku takkan tunggu semalaman..

aku akan pergi pada sisimu pada sisimu
engkau jangan lari jauh
datang mari datang pada sisiku pada sisiku..

kau sungguh mempersona
ku takkan tunggu semalaman..

komplot-konflik


this is komplot~~~
komplot- konflik

Titik peluh yang telah kau kerahkan
Meresap dalam kehidupan
Sampai bila?

Kau mahu ku ikut rentak mu
Dari jendela ku..
Itu silap mu..

c/o (sing along)
Berdansa bersama..
Ikut rentak irama..
Ku gembira, kau gembira
Kita ubat segala luka..

Berdansa bersama..
Ikut rentak irama..
Ku gembira , kau gembira
Kita ubat segala duka

Kehebatan si dia kau kagumi
Ku tahu kau akan kecapi
Kau gembira

Lepaskan beban yang kau pikul dari hidupmu
Hidupmu..

c/o (sing along)

SOLO

Kau harus tahu semua yang kau inginkan
Sebelum ia musnah di depan mu..

Semi c/o
Cuba, cuba kau fikirkan
Tentang, erti kehidupan
Di dalam dirimu, ada aku..

Tidak, tidak kah kau merasa?
Tentang realiti dunia
Cukup sudah, penat lelah
Ku memperhambakan diriku!!

Sunday, February 15

walaupun blog ini blog idie....
ini adalah penting untuk diesebar kan k....
ini tentang velentine...

asslamualikum sahabat sekelian,mari kita lembutkan hati utk mmbicarakan tntg agama seketika:

PENDAPAT IMAM MALIK:
Sebagaimana yang termaktub di dalam al-Quran dan al-Sunnah serta disepakati oleh generasi awal umat Islam hari kebesaran bagi umat Islam yang mana disyariatkan bagi kita menyambutnya hanyalah Hari Raya Aidilfitri dan Aidiladha.

Ini sebagaimana yang firman Allah SWT: Bagi tiap-tiap umat, Kami adakan satu syariat yang tertentu untuk mereka ikuti dan jalankan, maka janganlah ahli-ahli syariat yang lain membantahmu dalam urusan syariatmu; dan serulah (wahai Muhammad) umat manusia kepada agama Tuhanmu, kerana sesungguhnya engkau adalah berada di atas jalan yang lurus. (al-Hajj: 67)

Anas bin Malik r.a berkata: Nabi SAW pernah datang ke Madinah sedangkan penduduknya memiliki dua hari raya. Pada kedua-duanya mereka bermain-main (bergembira) di masa jahiliah. Lalu baginda bersabda: “Sesungguhnya Allah telah menggantikan kedua-duanya bagi kamu semua dengan dua hari yang lebih baik, iaitu hari raya Aidiladha dan Aidilfitri”. (riwayat al-Nasaai, no: 959).

Oleh itu hendaklah umat Islam membataskan diri dengan menyambut hari-hari perayaan yang diiktiraf oleh Allah dan Rasul-Nya khusus untuk umat Islam. Setelah berakhir zaman salafussoleh iaitu tiga kurun terbaik bagi umat Islam, pelbagai hari perayaan telah ditambah ke dalam kalendar umat Islam seperti Maulid al-Rasul, Israk Mikraj, Maal Hijrah, Nuzul al-Quran dan lain-lain.

Namun demikian apa yang mendukacitakan adalah umat Islam pada zaman kini telah mula merayakan hari-hari perayaan yang langsung tidak berkaitan dengan umat Islam. Malah ia berasal dari budaya serta agama golongan yang ingkar kepada perintah Allah S.W.T. seperti sambutan Tahun Baru Masihi, Hari Halloween dan juga Hari Valentine yang sedang kita perbincangkan ini. Terdapat larangan daripada baginda s.a.w. untuk meniru budaya orang bukan Islam dan bagi mereka yang meniru budaya seperti ini ditakuti mereka akan tergolong bersama dalam golongan tersebut. Sabda baginda: ”Barang siapa menyerupai satu kaum, maka dia termasuk golongan mereka”. (riwayat Imam Abu Dawud, hadis no: 3512).

Tentang hukum menyambut Hari Valentine, Sheikh al-‘Utsaimin berkata: “Maka bila dalam merayakan Hari Valentine tersebut bermaksud untuk mengenangkan kembali St. Valentine, maka tidak diragukan bahawa orang itu telah kafir. Dan jika tidak bermaksud begitu namun sekadar ikut-ikutan kepada orang lain, maka orang itu telah melaksanakan dosa besar”.

Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia kali ke-71 yang bersidang pada 22 hingga 24 November 2005 memutuskan: “Bahawa amalan merayakan Valentine’s Day tidak pernah dianjurkan oleh Islam”.

Harus kita ingat bahawa golongan yang memusuhi Islam, akan sentiasa berusaha menanamkan benih-benih kesesatan dalam jiwa umat Islam supaya mereka jauh dari jalan yang lurus lagi diredai Allah SWT.

Firman-Nya: Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): “Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar). (al-Baqarah: 120)

Thursday, February 12

milk in the bottle - meet uncle hussain


meet uncle hussain..

milk in the bottle - meet uncle hussain

daa da da da
time n time again u take
what u like won't give it back
just like my guitar yu take
and flump till yu break the mat
not to mention that u take
my songs n u raise the track
yeah i could think that it's
alright,okay...
it' alright
of the milk in the bottle
n i save it all 4 u..
every time u come to me
i'll make u happy
real scream away from me
mary poppins u will marry me
take it take it all
that's what u think u wanna
all u want from me
like an empty soul
u suck me right out of the straw
yeah i could think that it's
alright, okay..
it's alright
of the change in my pocket
and i keep it all for u..
every time u come to me
i'll make u happy
real scream away from me
mary poppins u will marry me
n all the love in my heart
n i give it all to u
every time u come to me
i'll make u happy
of the milk in the bottle
n i save it all for u
every time u come to me
i'll make u happy
of the change in my pocket
n i keep it all
n i keep it all for u
i'll make u happy
mary poppin,mary poppin
will never
mary poppin,mary poppin
will never
mary poppin wil never green

it's me beb....
















 











The eSPIN Personality Test
My Result: Class Clown
The eSPIN Personality Test
Take This Quiz!
If you haven't taken the eSPIN personality quiz, you still don't have a personality.

 

















eSPIN.com




fun free quizzes
meet cool peeps



Wednesday, February 11

revolusi-bunkface

aku keliru menjadi buntu
arah yang ingin ku tuju
rasa resahku
kian celaru
dengan ilham ku tempuh
aku cuma mahukan
bayangan resahku
akan hilang
tapi keadaan memaksa
menghadapi semua
oo..oh...
oo..oh...

[chorus]
inikah revolusi
atau hanya ilusi
bagaikan mimpi jadi realiti
rasional diriku
rasional dirimu
penentu masa..
masa depan ku..

adakah masa
menjadi punca
diriku dalam dilema
benarkah anjakkan paradigma
susuliku terima

aku cuma mahukan
bayangan resahku
akan hilang
tapi keadaan memaksa
menghadapi semua
oo..oh...
oo..oh...

[chorus]

revolusi..3x

[chorus]2x

=end=

ok.....
ni lah lagu tebaru bunkface,revolusi...
lagu ni mmg besh...
ehehehh
mmg layan lah...
buat adek kwn aq yg nk lagu ni...
nah akaq sediakan.hehheheh

bunkface - bunk anthms...(mera pyar..)XOXO

Bunkface
Bunk Anthems lyrics


Give me a B, U, N, K, F, A, C, E now,
Welcome to the bunk show,
Oohh...
[2x]

Everybody,
Ooh, ooh, ooh, ooh...
[2x]

Hey ho, hey ho,
Hey now,

[Chorus]

Don't stop,
Gonna make you understand up,
Try to make it to the top,
Don't give it up [2x]

lagu 1st yg buat aq jatuh cinta ngn bunkface...
along aq x suke lagu jejenis cam ni...
sbb die kate saket kepale jek...
tp...
aq ttp suke..
sbb aq rase lagu ni dpt hilang kan tensen + kuat kn smangat aq...
ehheheh...

Monday, February 9

ermm....what eh??*-*pening dah...

k..this thing was posted by mera friend,@ d friendster..
im kinda interested in it so here it goes........

Why are you single?
coz i want so~~

If a stranger looked in your closet, what would they think?
this girl really good..hahahh~~^^

What's bothering you right now
erm...my upcoming spm results~~~ -..-

What are you doing tomorrow?
be a housewife..fooyo...handal seh~~

How old do you look?
7!hehehehheh~~~~~

Whats the last thing you ate?
nasik ngn kuah lemak...pergh...sedap seh....

Are you waiting for something?
yea....my spm result...x sabar bha...

What were you doing at ten last night?
listen to radio....x fm..besh geler...+sempat brangan lagik...hehheh~~^^

Did you cry today
x dak pown...

Do you hate the last person you had a conversation with?
my along....na~~~i love her...walaupon die maken bola....ghahahahahh~~(*_*)

Last person you hugged?
a lil kid named aisyah....she's damn.......cute...

Did you have a dream last night?
oh..ya...a bad dream...kene sengat lagik...adoih...daket..@_@

How many piercings do you have?
4....ehehheh

Do you prefer warm or cold weather?
warm..

Can you recall the last time you sincerely liked someone?
erm....yup ///-///

Who do you go to when you need someone to talk to?
no one...kecuali my self and diary...sad seh....

Are you afraid of falling in love?
haaaaa????ya......it's hurt...waaaaa

How many windows are open on your computer?
least...2...most 4...

What are you doing after this?
take a bath...

Do you enjoy late night phone conversations
depends...if im sleepy that's sucks!!!if im not that'll be fine..

Do you like to cuddle?
herm....it depends wit who...

When was the last time you saw number 3 on your top friends?
hung?????x perasan bha...

How tall are you?
162cm...i guess...

When was the last time you were disappointed?
erm...last week...gele ah...sedey abes~~~(;_;)

Do you like hugs?
ngee.....i liked it...(eheh..but again..depends who did it)

Are you wearing underwear right now?
lol~~~y should i tell....it's very dangerous u~~~ -..-

What color is your tooth brush?
orange n white...lave it.....heeh~~^^

k i've done it...
others can try too...

tagged

1.Do you think you’re hot?
ya....heheh^^

2.Upload favourite picture of you.


it's me n sis huh^^

3.Why do you like that picture?
dunno...juz simply love it

4.When was the last time you ate pizza?
eh...last year i guess..

5.The last song you listened to?
pari-pari dibawah angin...gila suka M.U.H bha...

6.What are you doing right now besides this?
watch porno..ahahahhah.na~~juz look out 4 new indie songs~~

7.What name would you prefer besides yours?
roslan rusli..ehheh..Lan M.U.H~~~suke tol kat dier^^

8.People I’m tagging
1.angah
2.along..

9.Who is number 1?
*-*...she's ermm...dunno lah..

10.Who is number 3 is having relationship with?
-..-

11.Say something about number 5.
-_-"

12.How about number 4?
.....

13.Who is number 2?
...........ngeheheh..kak aq yg ppaling bola..hahahhah~~~jgn mare..

statik - nikmat sementara

sesuatu dalam hatiku berkata
hari ini bagai untuk selamanya
dan kau katakan ini semua sementara
dihari esok kan kembali ke asalnya
pada malam bintang berkelipan
aku terpesona
dengan keindahan yang tuhan ciptakan
gadis yang jelita
lelaki menawan
oohh..indah dunia yang tuhan ciptakan...

sesuatu dalam hatiku berkata
hari ini bagai untuk selamanya
dan kau katakan ini semua sementara
dihari esok kan kembali ke asalnya
pada malam bintang berkelipan
aku terpesona
dengan keindahan
yang tuhan ciptakan
gadis yang jelita
lelaki menawan
oohh..indah dunia yang tuhan ciptakan...

dan kau katakan ini semua sementara
dihari esok kan kembali ke asalnya
pada malam bintang berkelipan
aku terpesona
dengan keindahan
yang tuhan ciptakan
gadis yang jelita
lelaki menawan
oohh..indah dunia yang tuhan ciptakan...

bintang berkelipan
aku terpesona
dengan keindahan
yang tuhan ciptakan
gadis yang jelita
lelaki menawan
oohh..indah dunia yang tuhan ciptakan...

http://www.youtube.com/watch?v=nHDJFt3nadM

Friday, February 6

estrella - stay


Estrella Stay

Sounds straight from the twilight

Has me up all night I can't

Fall asleep coz I keep thinking of you

And I saw a shadow, outside my window

And it's you!


C/o

All my sorrows flew away,

Hush keep quiet hear me say

I don't ever want you to go

Please stay


With the moonlight dancing free

And there's no one but you and me

There's no reason to go astray

Please stay


-bridge

Making up a story

It's the way you're looking at me

If you think that this is funny

It's just you


Try and think about it

If your heart is closed don't lock it

Keep your keys back in your pocket,

think this through


Repeat c/o

Wednesday, February 4

HUHU ^^

ahhahahha......

assalamualaikum aq ucapkn pd smua.....

ehheh......

utk pengetahuan aq agak new lah tuk bende2 cam ni..(blogging)

heheh ^^

tp..ape yg pnting...
aq tau ape yg aq wat + aq suke ngn ape yg aq wat...

ehehh...

blog ni aq wat bdasar kn kegemaran aq..

iaitu music-music yg di nyanyi oleh band indie...

dan ade kale nyer lgu yg aq suke..

ehheeh...

jadik slm pekenalan yek...

ok...

gmbar kt sbelah tue......

band meet uncle hussain...

aq minat lah gak kt die....

tp x fanatic...ehehh^^

pari-pari di bawah angin

Meet Uncle Hussain
Pari-Pari Bawah Angin lyrics

Masa...
Memaksa kita
Berpisah bagi sementara
Tak pernah ku pinta
Ada...
Kalanya...
Kita mampu merencana
Takdir yang terlaksana
Satu hati di hujung langit
Satu... itu sepuluh
Sejauh bima sakti
Kita yakin kembali
Tinggal...
Tinggal lah oh pari-pari
Usah kau bersedih hati
Ku percaya akan mu...
Tinggal...
Tinggal lah oh pari-pari
Usah kau bersedih hati
Ku akan kembali...
Seksa...
Tersiksa batinnyaUsah lagi kau titiskan air mata
Hati ku terseksa jua...
Penantian...
Benar-benar menyiksakan
Jika ini satu rintangan
Harus kita teruskan...
Satu hati di hujung langit
Satu... itu sepuluh
Sejauh bima sakti
Kita yakin kembali
Tinggal...
Tinggal lah oh pari-pariUsah kau bersedih hati
Ku percaya akan mu...
Tinggal...
Tinggal lah oh pari-pari
Usah kau bersedih hati
Ku akan kembali...
Lalalalala...
Lalalalala...
Lalalalala...
Ku akan kembali... [2x]

Tuesday, February 3

meet uncle hussain - lagu untukmu

Artis: Meet Uncle HussainNama
lagu: Lagu Untukmu

Intro: F D C

F Dm C
Tiada bintang dapat menerangkan hati yang telah dicelar

F
Bagaiku lumpuh tak mampu berdiri

Dm C
Aku tetap begini, takkan berubah
Kerna aku tetap aku

Gm
Dan lalu rindumu bukanlah aku

F Dm Gm
Guna hati, akal dan fikiran mu

F Dm Gm
Perbezaan kau dan juga aku

F Dm C
Dua hati yang tak mungkin bersatu

F Dm
Adakah aku

C
Hanya boneka yang sering engkau mainkan

F Yang dikawal oleh jari-jarimu

Dm C
Kupunya hati dan perasaan
Pernahkah engkau fikirkan
Cukup-cukuplah

Gm
Oh cukuplah!

F Dm Gm
Guna hati, akal dan fikiran mu

F Dm Gm
Perbezaan kau dan juga aku

F Dm C
Dua hati yang tak mungkin bersatu

F
Tak faham, tak tahan Sabarku tak tertahan
Melayan sikapmu perawan
Berbeza, berbeza
Kau dan aku berbeza
Kita memang tak serupa
Bebaskan, bebaskan
Puing ini lepaskan
Kita tidak sehaluan
Cukuplah, sudahlah
Sampai disini saja
Hubungan kita berdua

F A# Dm C
Ooh… Ooh… Ooh… Ooh…

A# C F
Ooh… Ooh… Ooh…!

Gm F Dm Gm
Guna hati, akal dan fikiran mu

F Dm Gm
Perbezaan kau dan juga aku

F Dm Gm
Dua hati yang tak mungkin bersatu

F Dm Gm
Guna hati, akal dan fikiran mu

F Dm Gm
Perbezaan kau dan juga aku

F Dm C
Dua hati yang tak mungkin bersatu

laila's lounge - wajah

Lirik Lagu Wajah
Sejuta wajah yang bermain - main di benakku
Sebuah derita yang tak pernah ada oh akhirnya
Apakah terhapus semua kedamaian?
Ada apa dengan bicara yang hipokrasi
Jika masih lagi ada tangisan yang tak berhenti
Dan aku rindukan sebuah kedamaian
Pulangkan milik si anak ini
Yang kau raguti
Hapuskan tangisan si ibu ini
Yang mengalir sepi
Halaman ini usah kau lacuri
Ia milik mereka


[ hihi..ini antara fav song aq...]

iklan nuffnage

becinta